Twitter a TweetDeck: silná dvojka (k propagaci webu)

Že nevíte co je Twitter? V tom případě to musíte rychle napravit. Tato mikroblogovací služba vám najde nové virtuální přátele, ale umožní i propagovat váš web. Nevěříte?

Nemám k dispozici konkrétní údaje o tom, jak je nebo není Twitter rozšířen mezi českými uživateli, ale faktem je, že se často píše o tom, jak Češi zatím neobjevili jeho kouzlo. Dost možná i proto, že Twitter je hlavně o angličtině. Nebo nesouhlasíte?

Co je Twitter a k čemu slouží? Toto spojení jakési mikroblogovací a sociální sítě vám umožňuje prostřednictvím krátkých zpráviček informovat ostatní o tom, co právě děláte, jaké máte nápady, co vás zaujalo nebo jaký doporučujete navštívit web. Když se na Twitter (www.twitter.com) kouknete, tak zjistíte, že je plný nesmyslů typu „zrovna jedu tramvají do školy" nebo „udělalo se mi nevolno", ale najdete na něm i užitečné informace. Jaké?

Nejsem příznivcem toho, aby na sebe na internetu každý „vyblil" první poslední. V podstatě mě ani nezajímá, že někdo z mých známých zrovna sedí v tramvaji a posílá do Twitteru zprávu z klienta v mobilním telefonu. Přestože jsem se Twitteru dlouho bránil, našel jsem způsob, jak jej využít k získávání užitečných informací. Twitter totiž není jen o hloupostech.

Pokud chcete sledovat aktuální dění (nejen z oblasti internetu), pak může být Twitter jedním z informačních zdrojů. Máte nějaký problém s novým buildem Windows 7? Koukněte na Twitter, možná nejste sami a objevíte i řešení. Zajímá vás, jak pokračuje vývoj nějaké aplikace? Stačí sledovat zprávy jejích tvůrců. Jste sami, komu nejede Gmail? Koukněte na Twitter. Příkladů skutečně praktického využití zpráv z Twitteru z pohledu čtenáře by se jistě našlo mnoho.

Vtip je v tom, že je třeba následovat ty správné lidi. Když se na Twitteru zaregistrujete, můžete hned z webové stránky začít psát své zprávy. Kromě toho je tu však i vyhledávání. Zadejte název toho, co vás zajímá, a uvidíte, kdo všechno se o tom zmiňuje. Můžete si rozklepnout zprávy od konkrétního člověka, a pokud zjistíte, že píše samé pro vás užitečné věci, pak jej budete tzv. následovat (follow).

Webové rozhraní Twitteru

Webové rozhraní Twitteru

Všechny zprávy od těch, které následujete, se pak zobrazují na domovské stránce Twitteru po vašem přihlášení. Podobně mohou ostatní následovat vás. Počty lidí pak sledujete na webu pod čísly following a followers.

Twitter a upozornění na příspěvky z webu

Jako každá webová aplikace, která přilákala množství lidí, anii Twitter neušel tomu, aby se na něm nezačalo propagovat vlastní weby. (Mimochodem, Twitter je bez reklam a nevýdělečný projekt.) Vzhledem k tomu, že je délka každé zprávy omezena počtem znaků, setkáte se s tím, že každý odkaz ve zprávě je zkrácen pomocí TinyURL nebo jiné služby.

Chcete-li ostatní „nalákat" na svůj příspěvek na webu, musíte mít samozřejmě nějaké následovníky. Ty získáte tak, že na Twitteru budete psát zajímavé věci a ostatní budou mít důvod vás následovat. Pokud se budete věnovat jen určitým tématům (minimum lidí je následováno proto, že někdo hltá vše, co řeknou), máte větší šanci na to, získat více následovníků.

Z vlastních zkušeností mohu říct, že pokud se na Twitteru objeví odkaz na nějaký zajímavý článek, proklikne se na něj okolo 3% uživatelů. Tedy bezprostředně. Odkaz na webu zůstává, takže může zaujmout i další uživatele při prohledávání. Je tedy dobré získat co nejvíce následovníků. Lze to udělat i tak, že se někoho rozhodnete následovat a dotyčný vám to většinou oplatí. Je to začarovaný kruh - když ostatní vidí vyšší počet následovníků, je šance, že se sami přidají.

Budete-li mít štěstí, provedou ostatní tzv. retweet. Jinými slovy převezmou váš příspěvek, na začátek napíší RT (nepsané pravidlo) a odkaz na váš článek se objeví i v jejich zprávách a všimnou si ho jejich následovníci. Nikde přitom není psáno, že to nebude řetězově pokračovat - budete-li mít skutečně co nabídnout.

TweetDeck - klient pro Twitter v Adobe Air

Posílání zpráv na Twitter přímo pomocí webového klienta není zrovna pohodlné. Díky uvolněnému API vznikla řada klientů pro Twitter. Setkáte se s nimi na různých platformách, včetně mobilních telefonů (asi pro případ, že chcete twitterovat o tom, jak vás štvou spolucestující v tramvaji).

Jednou z těch povedenějších aplikací je TweetDeck - program vytvořený pro platformu Adobe Air fungující hned v několika operačních systémech. TweetDeck zobrazuje ve sloupcích zprávy od uživatelů, které následujete, odpovědi na vaše příspěvky, vzkazy od ostatních, skupiny, vyhledávání a řadu dalších - jednotlivé prvky si zapínáte pomocí tlačítek v horní části okna programu.

TweetDeck - klient pro Twitter vytvořený v Adobe Air

TweetDeck - klient pro Twitter vytvořený v Adobe Air

Hned tím prvním si zobrazíte políčko pro odeslání vaší zprávy na Twitter. Potřebujete-li zkrátit nějaké vkládané URL tak, abyste zbytečně neplýtvali omezeným počtem znaků, stačí tuto URL zadat do pole Shorten URL a klepnout na tlačítko Shorten, které do textu vzkazu vloží zkrácený tvar odkazu. Zprávu odešlete po stisku klávesy Enter.

TweetDeck běží na pozadí a v nastaveném intervalu vás informuje o tom, co nového se na Twitteru děje. Tedy například o nových zprávách těch uživatelů, které následujete. Interval aktualizací nebo barvy programu si můžete přizpůsobit v jeho nastavení. TweetDeck je zdarma.

Tip: po najetí myší nad obrázek uživatele v seznamu zpráv, vám TweetDeck nabídne tlačítka doplňkových funkcí, například i snadný retweet (viz výše).

Twitter vyzkoušejte

Pokud ještě účet na Twitteru nemáte, doporučuji vám to napravit. Vhodná je samozřejmě znalost angličtiny, ale najdete na něm i české uživatele. Pokud chcete Twitter využít k propagaci svých aktivit na webu, pak se asi bez angličtiny a anglicky komunikujících uživatelů neobejdete. Pro zvýšení návštěvnosti českých webů asi Twitter vhodný není.

Používáte Twitter? Jak se díváte na sociální sítě (např. Facebook), kde může každý napsat o tom, co právě dělá? Zajímá vás to? Odhalujete se? Dejte vědět v komentářích.

Tagy

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Marketing Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

návštěvník

Ještě donedávna jsem neměla tušení co to Twitter vůbec je.Nikdy jsem o tom nečetla ani jsem to neviděla.Potom jsem ale viděla v televizi pořad a tam se právě zmínili o Twitteru.Nedalo mi to a podívala jsem se,zaregistrovala se a totálně jsem tomu propadla.Sleduji zprávy ze světa, novinky o svých oblíbených seriálech, i to co dělají oblíbené celebrity.Je to super a pokud jste to ještě nevyzkoušeli můžu jen doporučit.

návštěvník

Souhlasím s vámi. Dnes už je na Twittru i rozsáhlá česká komunita a lze se domluvit i česky. Co se týče zvýšení návštěvnosti webů pro domény CZ tak si myslím že to smysl má, ale samozžejmě očekávat nějaký rapidní nárůst nelze. Mrkněte na twitt naši společnosti a bude Vám to jasné , viz : twitter.com/bestnetcz

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Poslední komentáře
Nové diskuze
Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru