Drupal – kolik lajků, tweetů či plusek dostal ten který článek? Vylepšete si přehled obsahu

Výchozí stránka s přehledem obsahu v Drupalu není v porovnání s konkurencí moc povedená, ale hlavně – nejde upravovat. Naštěstí je tu snadná pomoc a lze ji obohatit třeba o počty lajků a sdílení daného obsahu na sociálních sítích.
reklama

Když se kouknete do přehledu obsahu v administraci Drupalu, uvidíte nudnou tabulku seřazenou podle data poslední úpravy. Máte možnost si obsah vyfiltrovat podle jeho typu a případně podle jazykové verze. Ale to je asi tak všechno. Kde je filtrování podle autora a data vydání, které se hodí při výpočtech autorských honorářů?

Kde je rychlé zobrazení článků jen z dané kategorie? Kde jsou počty přečtení, datum vytvoření (nikoli většinou nepotřebné datum aktualizace) a třeba počty lajků na sociálních sítích? Ani co se hromadných operací týče, tak to v základní nabídce Drupalu není žádná sláva.

A přitom stačí tak málo. Za pomoci dvou modulů je možné výchozí stránku s přehledem obsahu upravit téměř dle libosti, přidat jí libovolné filtry i sloupce do tabulky a rozšířit místní nabídku hromadných úprav.

Vyzkoušíme si toto jednoduché vylepšení spolu s doplněním tabulky o počty lajků na sociálních sítích.

Tip: Používáte-li WordPress, koukněte se na článek Počitadlo přečtení a WordPress? Použijte Google Analytics na nástěnce.

Náhrada administrační stránky pro přehled obsahu

Kdysi byl součástí modulu Administration menu i mustr pro několik Views, které vám nahradily výchozí stránky v administraci Drupalu. Když jsem narazil na nějaký web, kde to bylo implementováno, moc radosti jsem z toho neměl. Obvykle to s sebou neslo různé problémy. Ale bylo to ještě v dobách Drupalu 6.

Nyní je situace jiná. Definice vylepšených administračních stránek pro Drupalu z modulu Administration menu zmizela a existuje jako samostatný modul. Po jeho zapnutí získáte AJAXově fungující přehledy pro práci s obsahem nebo komentáři.

S výchozí podobou přehledové stránky pro obsah se nemusíte smířit. Jelikož je to View, můžete jej upravit a přidat další kritéria pro filtrování nebo doplnit další sloupečky do tabulky. Můj tip – přidejte si do tabulky datum vytvoření obsahu.

Modul Administration Views podobně upraví přehled komentářů a přehled uživatelů v administraci.

Jak zjišťovat počty lajků, tweetů a sdílení obsahu na sociálních sítích

Druhým zásadním modulem, který potřebujeme v tomto článku, je Social Stats. Tento modul po svém zapnutí umožní u každého obsahového uzlu sledovat počty lajků, sdílení a komentářů na Facebooku, počet zmínek na Twitteru, počet plusů na Google+ a počet zmínek na LinkedIn. Jeho zprovoznění je docela snadné:

S dalším doporučuji nějakou dobu (dny nebo hodiny, podle nastavení intervalu kontroly) počkat, než se informace naplní. Ze zřejmých důvodů si je modul uchovává u sebe a jen je aktualizuje. Při zobrazení samotném tedy nedochází ke kontaktu se sociálními sítěmi.

Poté můžete tyto údaje zobrazit na požadovaných místech pomocí modulu Views. Social Stats totiž není políčko s hodnotou, ale je dostupný skrze modul Views (nebo jako položka pro Panely). To nám dává příležitost jej propojit do výše uvedeného vylepšení administrace obsahu).

Tip: Doporučuji kouknout ještě na článek FQL: dotazujte se Facebooku podobně, jako databáze. Objasní vám, jak Facebook vrací data o oblibě daného obsahu.

Jak vše spojit dohromady v jednu lepší administrační stránku v Drupalu

Jelikož máme nyní novou administrační stránku s přehledem obsahu v Drupalu tvořenou pomocí View, stačí jej zeditovat a doplnit do něj potřebné informace.

Díky Views se dalším úpravám meze nekladou a je jen na vás, co dalšího doplníte. Třeba nějakou vychytávku v podobě přílohy k View se zobrazením grafů k vyfiltrovaným položkám v tabulce.

Poznámka:Celou dobu jsme řešili základní administrační stránku Obsah. Pokud i po tomto jejím vylepšení budete chtít něco sofistikovanějšího, zkuste mrknout na modul Workbench a s ním spojené moduly Workbench Access a Workbench Moderation, které vám vytvoří kompletní „workflow“ pro publikaci obsahu a zároveň také fungují na bázi Views, takže jejich přehledové stránky můžete snadno upravit. Například o doplnění filtru podle domén u vícedoménového řešení na Drupalu.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal a Symfony. Obojí také školím spolu se základy SEO. Jsem Acquia Certified Developer a Site Builder a napsal jsem několik knih o Drupalu. Ve volných chvílích cestuji a podnikám výlety. Více se dozvíte na mém firemním webu.

reklama

Komentáře k článku

Přidat komentář

Filtered HTML

  • Povolené HTML značky: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br>
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Poslední komentáře
reklama
Nové diskuze
reklama
Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

Knihy o Drupalu

Kniha Drupal 8 Kniha Drupal 7 333 tipů a triků pro Drupal
Více na KnihyPolzer.cz

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru