SEO

Clarabot: databáze zpětných odkazů vedoucích k vašim webům

Clarabot: databáze zpětných odkazů vedoucích k vašim webům

Při procházení záznamů v Google Search Consoli jsem si všiml záznamu webu Clarabot. Díky tomu jsem objevil zajímavý nástroj, který vám zobrazí počty zpětných odkazů vedoucích na váš web. Stejně tak můžete omrknout konkurenci, případně se podívat, jak jsou různé weby mezi sebou propojené.

Měsíc bez vyhledávače Google: jde to velmi dobře i s DuckDuckGo

Měsíc bez vyhledávače Google: jde to velmi dobře i s DuckDuckGo

Potřeboval jsem něco jako detox od reklam na webu, zároveň jsem nechtěl instalovat žádný AdBlock. To byla má výchozí pozice na cestě k vyhledávači DuckDuckGo. Původně jsem jej začal používat spíše jako experiment. Ovšem z plánovaného týdne testování je už více než měsíc a já nemám důvod se od DuckDuckGo vracet zpět.

Jak na jednoduché počítadlo zobrazení článků ve WordPressu

Jak na jednoduché počítadlo zobrazení článků ve WordPressu

Hodně si v poslední době hraju s WordPressem a snažím se co nejvíce využít jeho základních možností bez nutnosti instalovat pluginy třetích stran. Na sledování návštěvnosti samozřejmě používám Google Analytics, ale potřeboval jsem i hloupoučké inkrementální počitadlo zobrazení článků. S jeho pomocí pak mohu vyrobit žebříček nejčtenějších článků ve formě widgetu.

Jak nepřijít o čtenáře: přesměrujte nenalezené stránky ve WordPressu do vyhledávání

Jak nepřijít o čtenáře: přesměrujte nenalezené stránky ve WordPressu do vyhledávání

Nedávno jsem převáděl jeden webový magazín na WordPress. Z původních dat bohužel nebylo možné získat spolehlivý seznam adres článků, spousta z nich navíc ve vyhledávačích figurovala pod jinou URL, než ke které se dalo proklikat z výpisu na původním webu. Přesto jsme nechtěli čtenáře připravit o možnost požadované články najít.

Statusdroid: inteligentní monitoring dostupnosti webů v češtině

Statusdroid: inteligentní monitoring dostupnosti webů v češtině

O monitorovacích nástrojích, které vás upozorní na výpadky webu nebo webhostingu, čas od času na Maxiorlovi píšu. Většinou se ale jedná o anglicky komunikující nástroje. Tentokrát bych rád zmínil službu od českých vývojářů.

Zkušenosti s portálem Naučmese po roce spolupráce

Zkušenosti s portálem Naučmese po roce spolupráce

Dva roky mi trvalo, než jsem přestal školit pod jinými a začal vést kurzy pod svým jménem, tak jako stavím weby. Velmi často jsem přitom uvažoval o spolupráci a propagaci svých kurzů na portálu Naučmese. Je to přesně rok, co jsem se do toho pustil.

3+1 nástroj pro sledování dostupnosti webových stránek a hlášení výpadků

3+1 nástroj pro sledování dostupnosti webových stránek a hlášení výpadků

Máte pocit, že váš hosting nefunguje, jak má? Trápíte se s výpadky webu? Chcete být informováni o tom, že váš web momentálně nefunguje? Mám pro vás tři tipy na online služby monitorující dostupnost webových stránek. A zmíním nástroj hostovaný na vašem vlastním serveru.

Checkbot for Chrome: zkontrolujte zdarma svoje onpage SEO faktory

Checkbot for Chrome: zkontrolujte zdarma svoje onpage SEO faktory

Všelijakých automatů pro kontrolu SEO jsou mraky. Checkbot je však povedený nástroj sledující současné trendy, nabízí přehledné rozhraní, exporty dat, poradí si s většími weby a momentálně je zadarmo. Běží coby rozšíření ve webovém prohlížeči Chrome.

Google Data Studio: bezplatná pomůcka nejenom pro SEO přehledy

Google Data Studio: bezplatná pomůcka nejenom pro SEO přehledy

Většina z nás používá více nástrojů pro SEO a pro vyhodnocování úspěšnosti webu. Vždy mi to vadilo. Nejprve jsem si naprogramoval vlastní nástěnku, která zobrazovala statistiky z více webů na jedné obrazovce. Pak jsem ale objevil Google Data Studio, během pár minut jsem si vlastní nástěnku doslova naklikal a tomuto nástroji propadl.

Jaký byl SEOloger naživo 2018? Skvělá inspirativní akce nejen pro lidi od SEO

Jaký byl SEOloger naživo 2018? Skvělá inspirativní akce nejen pro lidi od SEO

Stejně jako loni jsem se na začátku května zúčastnil sleziny lidí okolo SEO, kterou pořádá Pavel Ungr pod názvem SEOloger naživo. Coby primárně programátora webů mě zajímaly novinky v technických aspektech okolo optimalizací pro vyhledávače, ale rád jsem vyslechl i marketingové tipy.

Jak přijmout dodatek pro zpracování dat kvůli GDPR v Google Analytics

Jak přijmout dodatek pro zpracování dat kvůli GDPR v Google Analytics

Google za poslední rok pracuje na tom, aby svoje služby učinili kompatibilní s novým evropským nařízením o ochraně osobních údajů, zkráceně GDPR. V Google Analytics najdete tlačítko pro zobrazení a přijmutí dodatku kvůli zpracování dat. Měli byste tak učinit.

Ohlédnutí za akcí Copy na stojáka #2

Ohlédnutí za akcí Copy na stojáka #2

Včera v Brně proběhla komorní akce určená pro psavce a další lidi postrádající invenci při tvorbě nadpisů. Nikola Jakubová z agentury Besteto se podělila o několik mouder, které sama při tvorbě poutavých nadpisů využívá. Nebo se o to přinejmenším snaží.

Průměrná velikost webové stránky? 3545 kB

Průměrná velikost webové stránky? 3545 kB

Sledujete velikost webových stránek, které vytvoříte? Existuje spousta nástrojů, včetně těch od Google, které vám dodají informace, která část webu zabírá v přenosové kapacitě největší podíl. Ale s čím se porovnávat? Data vám poskytne služba HTTP Archive.

Jaké jsou hlavní a správné možnosti propagace?

Jaké jsou hlavní a správné možnosti propagace?

Chcete, aby o vás nebo o vaší firmě bylo vidět? Pokud ano, je třeba propagace. Bez ní to v dnešní době nejde. Jaké jsou ty hlavní směry, kterých se doporučíme držet? Pokud si nejste jisti, je dobré zvolit profesionála, který vám poradí. Jedním z nich je třeba reklamní agentura Kolovrátek, která dnes patří mezi dobře hodnocené možnosti. I ta doporučuje cesty, které si zmíníme v našem článku.

PPC reklama je stále hitem. Kde mít své kampaně?

PPC reklama je stále hitem. Kde mít své kampaně?

Propagace je u každé firmy i živnostníka velmi důležitá. Už několik posledních let se přesouvá hlavně na internet. Zde se hitem stávají takzvané PPC kampaně. Velmi zajímavá forma, která má hned několik výhod:

Znáte moderní marketingové kanály? Seznamte se

Znáte moderní marketingové kanály? Seznamte se

Marketing je oblastí, která je u některých firem celkem podceňována. U jiných jde zase o využívání pouze některých cest, a na jiné se zapomíná. Pokud chcete maximálně využít současné možnosti na trhu, podívejte se na moderní marketingové kanály, které se stávají velkým hitem.

GoAccess: tam, kde Google Analytics nestačí, nastupuje analýza logu

GoAccess: tam, kde Google Analytics nestačí, nastupuje analýza logu

Statistiky návštěvnosti webu od Google Analytics a podobných měřidel jsou sice fajn, na řadu otázek však odpovědět nedovedou. Už jen z principu, jak fungují. I proto je vhodné se čas od času podívat na statistiku návštěvnosti přes serverové logy.

Drupal: jak na okamžitý náhled článku v SERPu Google

Drupal: jak na okamžitý náhled článku v SERPu Google

Záleží vám na tom, jak bude záznam na vašem webu vypadat ve výsledcích hledání u Google? Mělo by. Díky modulu Metatag můžeme patřičné informace vyplňovat. Co ale s tím, že nemáme okamžitý náhled toho, jak bude search snippet vypadat?

ContentKing: užitečný SEO nástroj pro sledování obsahu na webu

ContentKing: užitečný SEO nástroj pro sledování obsahu na webu

Na jednom setkání frontendistů jsem zaznamenal zmínku o nástroji, který prochází obsah na webu a hodnotí stránky z pohledu SEO. Věnoval jsem mu v posledním měsíci nějaký čas, abych zjistil, zda je ContentKing opravdu užitečný, nebo je to jen další nástroj v řadě.

Ohlédnutí za akcí SEOloger naživo z pohledu vývojáře webů

Ohlédnutí za akcí SEOloger naživo z pohledu vývojáře webů

Ač duší vývojář, přeci jenom mám i několik vlastních projektů, a přestože SEO nedělám aktivně, rád jsem v obraze. S radostí jsem proto vyrazil na akci SEOloger naživo, kterou pořádala hvězda tohoto oboru Pavel Ungr. Jaké to bylo?

Stránky

Subscribe to RSS - SEO