Jak rychle zobrazit náhled webu z vyhledávače nebo sociální sítě

Když připravujete nový článek, produkt nebo stránku na firemním webu, určitě byste rádi zkontrolovali, jak bude vypadat na sociálních sítích při sdílení některým z návštěvníků. Nebo jak se vykreslí ve vyhledávači, až probublá na přední příčky výsledků hledání.

Různé pluginy pro oblíbené redakční systémy se pokoušejí zobrazit více či méně věrný náhled toho, jak bude editovaná stránka vypadat ve vyhledávači. Náhledy sociálních sítí se ale už tak moc neřeší. Přitom je docela zásadní, jestli se při sdílení článku na Facebooku objeví fotka související se článkem, nebo obrázek z jiného souvisejícího obsahu, na který článek odkazuje.

Rychlý náhled pro Facebook a spol. získáte pomocí oficiálních ladicích nástrojů sociálních sítí.

Kompletní přehled včetně náhledu pro vyhledávač vám nabídne také jednoduchý nástroj běžící na adrese metatags.io.

Metatags.io

Jak bude stránka vypadat v SERPu a na Facebooku?

Metatags.io je velice jednoduchý. Prostě jej načtěte, zadejte adresu své domovské stránky nebo přímo publikovaného článku a počkejte na zobrazení všech náhledů.

V panelu na levé straně si zaklikněte, zda chcete vidět jen výchozí partičku Google, Facebook a Twitter, nebo zda vás zajímají i LinkedIn, Pinterest a komunikátor Slack.

Nejste spokojeni s výsledkem? Pak se snažte v administraci svého webu upravit potřebné údaje. Nemáte-li tu možnost a váš web nemá redakční systém, nahrajte v prostředním panelu vlastní fotku, vyplňte titulek a popisek a klikněte na tlačítko Generate Meta Tags. Nástroj vám nabídne kód, který byste měli vložit do HTML záhlavní své webové stránky.

Když po změně na webu nedochází k aktualizaci

Velice často se mě klienti ptají, jak je možné, že po změnách na webu, kdy mají vše potřebné pro sociální sítě vyplněno, se na nich články/stránky stále objevují se starými údaji.

Sociální sítě si při prvním sdílení stránky načtou její informace a následně si je několik dní drží ve své vyrovnávací paměti. A tu musíte vymazat.

Na Metatags.io najdete odkazy na oficiální ladicí nástroje pro sociální sítě:

Když v nich zadáte adresu webu, zobrazí se aktuální náhled, který si sociální síť drží. Například Facebook pak nabídne tlačítko Fetch New Information, kterým spustíte stažení aktuálních dat z webu. Až bude někdo sdílet danou stránku příště, už se mu zobrazí na jeho profilu tyto nové údaje.

Tip: Nezapomeňte, že vyrovnávací paměť (cache) může mít a pravděpodobně má i váš web. Je tedy nutné vyprázdnit nejprve ji, aby byla sociální síť v ladicím nástroji schopna stáhnout aktuální data tak, jak je vidíte vy v administraci webu.

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Marketing Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Nové diskuze
Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru