Buffer: plánovač publikace na sociálních sítích a přehled statistik

Zdarma pro tři kanály. S plánovačem, kalendářem, týdenním či měsíčním pohledem, vylepšenou prací s obrázky, generováním textů pomocí AI a za malý poplatek i se zobrazením času nejvhodnější publikace na daném profilu. Takový je nástroj pro správu sociálních sítí Buffer.

Nejsem mág přes sociální sítě. Dlouho jsem si vystačil s profilem na Facebooku, navíc zamčeným jen pro kamarády. Tedy ne že bych se bál poškození pověsti zveřejněním naaranžované fotky, jak ležím opilý na lavičce v chorvatské Crikvenici, ale člověk nikdy neví.

Postupně jsem přidal profily pro Maxiorla, svůj firemní kanál Polzer.cz a začal používat další sítě. I kvůli klesajícímu dosahu Facebooku byl u mě dlouho nejpopulárnější Twitter, kde navíc šlo sledovat jen opravdu ty profily a zprávy, které mě profesně zajímaly.

Jak to dopadá s Twitterem víme. Ukročil jsem stranou na Mastodon, kde to sice tak moc nežije, ale spoustu zajímavého jsem tam už našel. A pak je tu LinkedIn. Platforma, kterou jsem dlouho opomíjel a hledal pro ni správný formát. Pořád se učím, ale myslím, že se mi docela daří cílit na místní uživatele, se kterými jsem ve spojení.

Kromě toho mám ještě několik dalších profilů na Facebooku a Instagramu od webových stránek, které provozuju. Je jasné, že neustále přepínání nikoli mezi sociálními sítěmi, ale mezi profily na nich, je časově dosti náročné. Proto jsem hledal nástroj, který mi to usnadní.

Buffer: rychle a jednoduše na více sociálních sítí

Kdysi dávno jsem pro správu sociálních sítí používal Hootsuite. Ano, fungovalo to, ale s rozhraním jsem měl docela problém. Pro Twitter jsem nějakou dobu používal TweetDeck. A na začátku letošního roku jsem narazil na Buffer, který si mě okamžitě získal svou jednoduchostí a praktičností.

Zapomeňte na hromady sloupečků ve stylu příspěvků, komentářů, repostů a dalších akcí. Buffer je především plánovač, který vám usnadní přidávání nového obsahu na sociální sítě.

Nachystáte si v něm příspěvek. Klidně si jej jenom rozepište, dokončete jej později a až bude ve finální podobě, tak mu naplánujete datum a čas zveřejnění, případně tak učiníte okamžitě.

Tato základní funkce je k dispozici zdarma pro tři kanály, přičemž Buffer podporuje Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, TikTok, Shopify a firemní profil na Google. Nedávno přidal také podporu pro Mastodon.

Image
Buffer

Přidávání příspěvků: AI a práce s obrázky

Nejčastěji využívám náhled v podobě kalendáře s měsíčním zobrazením. Příliš velkou frekvenci příspěvků nemám, takže vše, co v danou chvíli namyslím, hned zveřejním nebo nachystám na další dny.

Ovšem Buffer vám pomůže udržet myšlenku a zapsat si jen pár poznámek, ze kterých později uděláte příspěvek. V sekci Content je právě úložiště těchto nápadů. Nově je pro jejich vytváření k dispozici i generátor využívající dnes tolik populární odpovídače umělé inteligence. Funguje i v bezplatné verzi.

Image
Buffer

Co se obrázků týče, Buffer automaticky při vložení odkazu zobrazí náhled na příspěvek a odkaz převede na svou URL se zkracovačem. Jakmile tak učiníte, nabídne vám k zobrazení příspěvku i výběr dalších fotografií z odkazované stránky. Nechybí nahrávání fotek z počítače. Kromě toho se ale dovede spojit s vašimi účty u služeb Canva, Dropbox, Giphy, Google Drive, One Drive nebo s bezplatnou fotobankou Unsplash.

U přidávání příspěvků je rovněž možné volit jejich odeslání na více kanálů. To oceníte v případě, kdy pracujete na větší kampani.

Image
Buffer

Analýzy a statistiky

Příprava publikace a rychlý pohled na kalendář jsou z mého pohledu stěžejní funkce. Nicméně pokud se sociálními sítěmi pracujete aktivněji než já, oceníte zobrazení analytiky. Buffer vám ukáže, jak si které příspěvky a kanály na sociálních sítích vedou a rovněž kdy je pro danou sociální síť ideální čas publikace nového příspěvku.

Jestliže vám vaši sledující a fanoušci na sítích reagují na příspěvky, je dobré s nimi být ve spojení. K tomu slouží v Bufferu položka Engagement, ve které uvidíte přehledně uspořádané reakce.

Tip: analytika i práce se zapojením fanoušků je zpoplatněna. Já si zatím vystačil se zobrazením statistiky v kalendáři. Stačí myší najet nad boxík některého z příspěvků.

Rozumná cena

Pokud potřebujete spravovat více jak tři profily na sociálních sítích a zároveň z Bufferu reagovat na fanoušky nebo si zobrazovat analytiku, mírně si připlatíte. Cenová politika je od 6 USD za kanál měsíčně. Což pro profesionální řešení sociálek není příliš. Během dvou týdnů si to můžete vyzkoušet bezplatně.

Závěrem ještě malý tip. Buffer nabízí i vytvoření jednoduché landing page s odkazem na vaše sociální sítě. Vyberete si z několika šablon a během chvilky poskládáte jednoduchou microsite i se statistikami. V tuto chvíli je to zdarma, do budoucna zvažují možnost použití vaší vlastní domény. Pro seriózní použití to bude nezbytné.

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Marketing Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Poslední komentáře
Nové diskuze
Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru