Jak vydělávat se svým webem III. – PR články

Pokud vaše webové stránky navštěvuje dostatečný počet lidí, můžete zkusit i další formu zpeněžení svojí snahy. Tou je zveřejnění PR článků popisujících (většinou tedy kladně…) nějaký produkt nebo službu. Za PR články můžete inkasovat mnohem více než za prodej odkazů a ve většině případů i více, než vám za měsíc vydělá kontextová reklama. Na druhou stranu je takovýto výdělek o něco pracnější.
reklama

Velmi často totiž PR článek musíte napsat sami a inzerent zaplatí jen za jeho zveřejnění. Pokud však máte vyšší návštěvnost, není problém sehnat inzerenty, kteří kromě toho, že zaplatí vyšší částku, dodají i hotový text, který si přejí zveřejnit.

K čemu je PR článek

PR článek je jednou z forem reklamy. Inzerent očekává spíše pochvalné texty k jeho produktu nebo službě. Jen velmi zřídka narazíte na někoho, kdo zaplatí PR článek popisující a kritizující i některé méně povedené vlastnosti předmětu článku. PR článek má na rozdíl od reklamního banneru, odkazu někde na webu nebo kontextové reklamy tu vlastnost, že může přivést více potenciálních zákazníků/uživatelů.

Dobře napsaný PR článek zveřejněný na tom správném serveru přinese jednak některé z jeho pravidelných čtenářů, jednak se může dobře umístit ve vyhledávači a podpořit tak směřování lidí k produktu inzerenta. Zadavatelé si tedy dobře vybírají, kde PR články nechají zveřejnit.

Kde zveřejnění PR článku nabízet

Zatímco pro prodej odkazů je důležitý především PageRank a návštěvnost má vliv na cenu za prodej odkazu až v druhé řadě, u PR článků hraje návštěvnost webu hlavní roli. Zpětný odkaz z článku se samozřejmě počítá a je vyžadován, hlavním smyslem celé této propagace je zviditelnit produkt/službu před co nejvíce lidmi.

Nabídku zveřejnění PR článků můžete samozřejmě vyvěsit přímo na svém webu, nepočítejte však s vysokým efektem. Mnohem vhodnější jsou k tomuto účelu diskusní fóra, opět mohu doporučit třeba Webtrh. Také byste neměli zapomenout na speciální stránky, které nabízejí zveřejnění PR článků na vašem webu za úplatu.

ReviewMe.com

Jednou z takových služeb, kde si inzerenti mohou zveřejnění PR článku objednat, je ReviewMe.com. Na serveru je registrováno množství bloggerů a provozovatelů článkových webů, kteří zveřejnění PR článků nabízí. Inzerent si vybírá podle oboru, kvality webu (návštěvnost, PageRank, pravidelnost aktualizací) a samozřejmě podle ceny.

Registrace je pro vás, jakožto pro majitele webu, zcela zdarma. Minimální počet denních návštěvníků a další kritéria nutná pro přijetí jsem nenašel, důležitá je nicméně pravidelná aktualizace webu a RSS výstup. Z praxe mohu uvést, že web s PageRankem 4 byl zamítnut, častěji aktualizovaný web s PageRankem 3 byl bez problémů přijat.

Odměna za zveřejněný PR článek se pohybuje od 5 USD výše, řada webů nabízí cenu v řádu stovek dolarů. Doporučuji se však držet při zemi a nemít přehnaná očekávání závratného zisku. Výplata probíhá měsíčně, nejpohodlnější je využít účet u PayPal.

Inzerenti stanovují minimální počet slov, která článek musí obsahovat, a vybírají si kromě jiného i z obsahových kategorií. V administraci se vám zobrazí upozornění, že je k dispozici nová kampaň, pro kterou se váš web hodí (webů můžete mít registrováno několik). Vy ji můžete přijmout, napsat a zveřejnit článek, zadat jeho adresu a počkat na schválení a přiznání nabízené částky. Doporučuji neotálet, může se snadno stát, článek napíšete, ale kampaň už nebude aktivní.

V řadě případů články nemusí být v angličtině, jinými slovy na ReviewMe.com můžete uspět i s českými webovými stránkami. Drobnou nevýhodou je skutečnost, že se o nových kampaních nedozvíte e-mailem. Namísto neustálého kontrolování administrace doporučuji přidat do RSS čtečky kanál s nabídkami pro vaše weby. Tak by vám nemělo nic uniknout.

S PR články to nepřehánějte

Pokud někde stoprocentně platí, že méně je více, pak je to právě zveřejňování PR článků. Věřte tomu, že čtenáři nakonec poznají, že je článek zaplacen, i když tak nebude označen. Netvrdím, že to může vašemu webu uškodit. Ovšem když placené články převýší běžný obsah, nebude to v pořádku. Budete-li využívat ReviewMe.com, pak samozřejmě budete moci přijmout jen omezený počet PR článků v měsíci.

Další pokračování seriálu Jak vydělávat se svým webem najdete na Maxiorel.cz opět zhruba za týden.

Tagy
Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal a Symfony. Obojí také školím spolu se základy SEO. Jsem Acquia Certified Developer a Site Builder a napsal jsem několik knih o Drupalu. Ve volných chvílích cestuji a podnikám výlety. Více se dozvíte na mém firemním webu.

reklama

Komentáře k článku

Přidat komentář

Filtered HTML

  • Povolené HTML značky: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br>
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Poslední komentáře
reklama
Nové diskuze
reklama
Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

Knihy o Drupalu

Kniha Drupal 8 Kniha Drupal 7 333 tipů a triků pro Drupal
Více na KnihyPolzer.cz

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru