Jak vybrat vhodný nástroj pro e-mail marketing?

Velké množství podnikatelů dnes zkouší podpořit svůj byznys posíláním e-mailů. Ačkoliv je ale e-mail marketing považovaný za osvědčený způsob k vyšším tržbám, ne každému se s ním daří. Kromě neznalosti základních postupů bývá kamenem úrazu výběr správného e-mailingového nástroje. Čím je dobré se při výběru řídit?

E-mail marketing je dlouhodobý proces propagace. Na rozdíl od placené reklamy se výsledky většinou nedostaví okamžitě, o to efektivněji je ale možné k nim časem dokráčet. Důležitá jsou správná strategická rozhodnutí v samém počátku.

Než si proto zaplatíte službu, která by nemusela vyhovovat vašim požadavkům, dobře si vyjasněte, co od takového nástroje vyžadujete. Může to být například měsíční množství posílaných zpráv, kdy jsou některé nástroje kalibrované spíše na méně častou rozesílku (např. jednou měsíčně). S jinými e-mailingovými aplikacemi není problém oslovovat zákazníky denně.

Abyste rozhodnutí nepálili od boku, inspirujte se e-maily, které někdo jiný posílá vám. Prostudujte si více dostupných materiálu a nezapomeňte si zjistit, jak to s e-mailingem má vaše přímá konkurence. Vyberte si, co se vám na jejich způsobu líbí a čemu se naopak určitě vyhnete. Časem se budete moct řídit vlastními výsledky a zkušenostmi, na začátku se ale inspirace z jiných zdrojů víc než hodí.

Inteligentní kampaně, nebo transakční e-maily?

Dalším podstatným rozhodovacím faktorem je forma rozesílky. Hlavně v pokročilejších případech e-mail marketingu se využívají tzv. inteligentní kampaně, kdy na sebe různé e-maily nejen vzájemně navazují, ale také se podle akcí příjemců logicky doplňují. Schema takové kampaně si můžete představit jako propleteného pavouka předem připravených a dobře promyšlených zpráv, které přesně reagují na uživatelovy preference.

Většině začátečníků nebo lidí běžně praktikujících e-mailing pro svou propagaci ale bohatě postačí spíš automatizované transakční e-maily. Ty jednoduše reagují na základní akce typu objednávka v e-shopu, stažení online materiálů nebo přečtení e-mailu. Zároveň poslouží třeba k posílání přání k svátku nebo narozeninám. I pomocí transakčních e-mailů je možné nastavit sérii e-mailů, které se za sebe řetězí a rozesílají se v pravidelném intervalu. Právě tak to umožňují třeba funkce české aplikace SmartEmailing.

Komu je nástroj určen?

Kromě toho, že je SmartEmailing přehledný i pro úplné e-mail marketingové nováčky, se také jedná o českou aplikaci. Je tedy kompletně v češtině a nabízí českou zákaznickou podporu. Také to je jeden z důvodů, proč je v tuzemsku hodně oblíbený.

Pokud si zjistíte více informací o jiných, zahraničních nástrojích, možná zjistíte, že mají pohotovou zákaznickou podporou také. Někdy dokonce na poměrně vysoké úrovni, takže pokud nemáte problémy s jazykem, mohou v tomto ohledu být dobrou alternativou.

Přístup společnosti vyvíjející nástroj ke klientům určitě nepodceňujte, v případě jakéhokoliv zádrhelu může mít velký dopad na váš byznys. Všímejte si třeba toho, jak se jednotlivé společnosti prezentují na sociálních sítích a jak rychle tam reagují na komentáře ostatních uživatelů. Uživatelské názory by pro vás ostatně měly být dalším zajímavým vodítkem, které je při výběru vhodné vzít v úvahu.

Vyplatí se nástroje zdarma?

Podnikatelé, kteří stojí na úplném startu e-mail marketingu si často nejsou úplně jistí, jak moc se jim tento způsob propagace bude dařit a jestli se jim vůbec vyplatí. Mnoho poskytovatelů dává proto zkušební verze svých e-mailingových nástrojů zdarma. Někdy se jedná o časově omezené trialy, jindy je omezený počet funkcí nebo kontaktů, které lze přidat o databáze. Nástroj tak není problém si vyzkoušet, osahat si funkce, zvážit pro a proti a rozhodnout se.

Hlavně ve chvílích, kdy už je váš e-mailing nějakým způsobem rozjetý, ale může být přechod mezi nástroji poměrně náročný na čas a energii. Znovu se tak vracíme k připravené strategii. Té je dobré se při výběru nástroje od samého začátku držet a vlastní volbu jí maximálně přizpůsobit.

Jakkoliv je finanční hledisko důležité, výběr pouze podle možností bezplatného užívání by mohl dlouhodobé ekonomické úspěchy spíš zbzrdit, nebo v ještě horším případě zcela znemožnit. Pokud ale dáte důraz na to, co je opravdu důležité, může se e-mail marketing stát tím rozhodujícím propagačním prvkem vašeho úspěšného podnikání.

Tagy: 

Reklama