Deset online nástrojů pro každého webmastera

Vyzkoušejte nástroje, které vám pomohou při registraci domény, kontrole vytvořeného webu, analýze návštěvnosti a dalších činnostech potřebných při tvorbě a správě webových stránek. Vybral jsem deset nejzajímavějších.

Vytvořením webových stránek starost o nový web nekončí, ba právě naopak. Jestliže chcete být se svým webem úspěšní, musíte neustále sledovat návštěvnost, snažit se přilákat nové návštěvníky, psát o tématech, která lidi zajímají atd.

Zapomeňte na drahé SEO analýzy, speciální placené programy, placené analýzy návštěvnosti. V mnoha případech vám bude stačit některý z následujících zdarma dostupných online nástrojů na webu.

Registrace domény

Rozhodli jste se vytvořit nové webové stránky, ale při pokusu o registraci vysněné domény zjistíte, že je již obsazená. Chcete-li vědět, kdo je jejím vlastníkem, můžete využít online nástroje přímo zde na Maxiorlovi, konkrétně Whois - info o doménách. Po zadání názvu domény ve tvaru maxiorel.cz vám vypíše informace z registru.

  • Alternativa: Vyhledávání vregistru na www.nic.cz

Online validátor

Můj názor je, že validita, správnost kódu webových stránek se až moc přeceňuje. Samozřejmě by vám neměly unikat neuzavřené HTML značky, které pak mohou způsobit jak problémy při zobrazení webu, tak vyhledávačům při indexaci. Velká vs. malá písmena, chybějící popisky u obrázků, zlobivé kódy reklamních sítí, to vše občas validátoru vadí, ale neznamená to, že by kvůli dvěma třem chybám na stránce byl celý web mizerný.

Doporučuji používat pouze validátory od W3, konsorcia firem, které se starají o webové standardy. Validátory jiných firem a firmiček jsou od W3 většinou odvozeny a často zobrazují stejné informace doplněné o řádnou porci reklamy.

Kontrola správnosti odkazů

Pokud ze svého webu odkazujete na neexistující stránky, má to minimálně dva negativní účinky. Čtenáři a návštěvníci budou naštvaní, vyhledávače sníží své mínění o kvalitě vašeho webu, což se projeví na jeho umístění ve výsledcích hledání. Zpětné odkazy můžete na svém webu zkontrolovat opět pomocí nástroje od W3, konkrétně na adrese validator.w3.org/checklink.

O čem psát?

Pokud jste vytvořili nový web založený na článcích a nedostává se vám nových témat, je to asi ta nejhorší možná situace. V tomto směru vám s inspirací moc neporadím, ale pokud víte o čem psát a přemýšlíte jak na to, abyste do článku zabudovali vhodná klíčová slova, která vám pomohou s návštěvností, řešení by tu bylo.

Seznam.cz. Ano, tento vyhledávač vám může napovědět, jaké výrazy uživatelé se zadaným klíčovým slovem hledají nejčastěji. Zkuste zadat do vyhledávače například slovo joomla. Na konci stránky s výsledky hledání klepněte na odkaz Statistika dotazu. Uvidíte grafy se statistikou, jak moc lidé tento výraz hledají, ale také tabulku Nejhledanější dotazy obsahující vámi zadané klíčové slovo. Pak už jen zbývá zobrazené výrazy začlenit do článku.

Měření návštěvnosti

Zapomeňte na obyčejná počitadla stránek. Údaj o tom, že za posledních pět let navštívilo váš web X lidí, nesdělí nic podstatného vám ani návštěvníkům. Nainstalujte si nějaké měřicí kód nějaké sofistikované služby pro měření návštěvnosti. Google Analytics nebo WAudit vám sdělí nejenom počet návštěvníků za vybrané období, ale také to, kolik stránek si prohlíželi, odkud přišly, kdy odešli, jak dlouho se zdrželi atd.

Chcete-li se dozvědět více o tom, jak často chodí na váš web indexovací robot od Google, které stránky považuje za nejlepší, které naopak za nejméně úspěšné, v čem vidí na vašem webu problém, jaká je rychlost vašeho webu atd., zaregistrujte si svůj web v Google nástrojích pro webmastery.

Alternativy:

Sociální profil návštěvníků

Některé placené analytické služby dovedou na základě různých anketních výzkumů a následně sledování uživatelů určit, jaký je jejich sociální profil. Můžete tak zjistit, jaký je průměrný věk návštěvníků vašeho webu, zda jsou ve většině muži nebo ženy a podobně. Výše zmíněný Google Analytics vám to neřekne, ale existuje jeden zdarma dostupný nástroj, který vám na to odpoví. Navíc s ním můžete zjišťovat stejné informace i o konkurenčních webech.

Tím nástrojem je Alexa. Je pravda, že její statistiky jsou hrubé a spíše orientační, ale za vyzkoušení stojí. Přesnější bude u anglicky psaných webů, ale můžete se přesvědčit sami. Do vyhledávače na stránce Alexa Site Information zadejte název svého webu a počkejte na výsledek. Poté si nechejte zobrazit detaily.

Alexa Site Information

Alexa Site Information

Pozice ve vyhledávačích

Pro jednoduché zjištění, na které pozici ve vyhledávačích pro určité klíčové slovo je umístěn váš web, opět můžete využít služeb online nástrojů zde na Maxiorlovi. Zajímavé může být především zjištění pozice ve vyhledávači Seznam. Viz Pozice ve vyhledávačích.

Kontrola vyměněných odkazů

Jestliže si vyměňujete odkazy s jinými weby a chcete rychle ověřit, zda vaši partneři stále ještě na váš web odkazují, použijte například jednoduchý nástroj Reciprocial Link Checker. Zadáte mu adresu vašeho webu a stránky, které by na něj měly odkazovat.

Informace o zpětných odkazech

Pokud se chcete dozvědět něco více o tom, kolik webů asi odkazuje na ten váš, můžete využít služeb nástroje Yahoo BackLlink Checker Tool nebo Backlink Analyzer.  Nezapomeňte na to, že počty zpětných odkazů z kvalitních webů mají velký vliv na to, na jakém místě se váš web umístí ve vyhledávačích.

Jaká je cena vašeho webu?

Na závěr jsem si nechal jednu spíše hračku. Výsledky nástrojů odhadujících cenu vašeho webu jsou spíše pro zasmání, většinou nějakým způsobem kombinují odhadnutou návštěvnost, PageRank a další informace.

Máte tipy na další zajímavé online nástroje související s analýzou a budováním návštěvnosti? Napište do komentářů. Zmínit můžete i vlastní weby, stojí-li za to.

Tagy

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Marketing Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

návštěvník

Zdravím, jeden online program musím jen doporučit, je skvělí a hlavně! jeden projekt můžete spravovat naprosto zdarma. Je to český pomocník od Jiřího Koutného a jmenuje se http://www.collabim.cz

Udělá dost práce za vás, je dobrým pomocníkem jak u klíčových slov, zpětných odkazů, atd.

Používám již placenou verzi, jak jinak :)

návštěvník

Omlouvám se za pravopisnou hrubku. ostuda ...

Profile picture for user Jan Polzer

Vypadá to pěkně, ale trochu mi vadí, že na zjištění pozice ve vyhledávači to chce instalaci doplňku do prohlížeče. Tím jsem s tím skončil, instalovat se mi nic nechce :-(

Nějaké další zkušenosti s Collabim? Fakticky jste na tom ušetřili tisíce? ;-)

návštěvník

Zdravím Honzo,

přes Google Alerts jsem narazil na tento váš článek a koukám, že už mi tu někdo udělal propagaci :)

To rozšíření je daň za to, že je Collabim schopen měřit pozice vašeho webu na libovolné množství klíčových slov. Pokud bychom to totiž dělali serverem, bylo by to velmi nákladné, složité, možná až nerealizovatelné. Rozšíření toho umí samozřejmě více, není jen k měření pozic.

 

 

návštěvník

Collabim používám v podstatě jen na klíčová slova, ale opravdu se to vyplatí. Máte výborný přehled o klíčových slovech, na jednom místě zjistíte kde jste stoupli, kde klesli, a mě osobně to nakoplo i k hledání dalších klíčových slov, o kterých jsem ani netušil :-).

Jinak ten addon do firefoxu (a chrome) ani nevím že mám :-) Teda pokud neregistruji web do nějakého katalogu. Pak je ten addon neocenitelný, neboť má předvyplněné vaše údaje, a vy už pak jen klikáte do formuláře a texty doplnuje addon. Výborné.

A cena je rozhodně úměrná kvalitě. Z "tarifů" si vybere snad každý.

návštěvník

Zajímalo jaké vyvozujete důsledky z Google Analytics informace jsou to sice zajímavé, ale neumím je využít ve prospěch webu.

K měření návštěvnosti používám převážně www.toplist.cz kde mohu porovnat návštěvnost oproti "konkurenčním" webům, a zjistím jaké články jsou v ten den ječtěnější, odkud přišli, vstupní stránky a to mi stačí. Takže mi přijde důležitější...

Jinak souhlasím z validitou, že je přeceňovaná, já třeba na ní totálně kašlu. Respektive jsem párkrát pokoušel nějak napravit chyby, ale marně. Takže mám 3 chyby a 134 varování. A i tak si myslím, že mě to nijak neomezuje. :D

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Poslední komentáře
Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru