Akce jsem se zúčastnil potřetí. Kdo chce přijít, musí přinést i svou přednášku na téma SEO, zhruba polovina účastníků pak má tu čest ji také odpřednášet. Za mě to dopadlo, jak nejlépe mohlo. Jsem na akci a přednášet nic nemusím.
Tentokrát nás pozlobila WiFi, hotel je výrazně obsazenější než v minulých letech, pokud si to správně pamatuji. Jinak opět příjemné prostředí, kvalitní kuchyně, fajn obsluha a zajímavý pokec mimo přednášky. Co tedy zaznělo?

Martin Bangho provedl AI testy
První přednáška slibovala vyhodnocení třech desítek testů AI ve vztahu k SEO a jejich výsledky. Zřejmě i vzhledem k turbulentním změnám v oboru to nakonec Martin zredukoval a výsledkem bylo takové zrychlené povídání. Poznačil jsem si:
- Google poprvé spadl po 90 % podílu na trhu s vyhledáváním
- Alan Bleiweiss a jeho checklist
- Strukturovaná data mohou nemusí mít měřitelný dopad
- Nepoužívejte LLMs.txt generátor
- Kromě Gemini neumí žádný jiný AI robot používat JavaScript, ujistěte se, že je váš web crawlovatelný.
Petr Minařík o zotavení affiliate webu z HCU a budoucnosti obsahových webů
Zaujala mě přednáška o obsahovém webu, jeho postižení Helpfull Content Updatem a cestě zpět na vrchol. Petrův web se zabývá cyklistikou. Podle trafficu je patnáctý na světě s cyklorecenzemi v angličtině. Po HCU mu vše popadalo. Co za posledních jedenáct měsíců vyzkoušel?
- Vylepšení UX. Horní roletka na telefonu
- Vylepšení Core Web Vitals
- Trochu linkbuilding
- Key takeaway sekce
- Na gramatiku používá Grammarly
- Konzistence značky, brand manuál
Byť nic z toho nevypadalo, že by výrazně pomohlo, po jednom z Google updatů se web částečně vrátil na pozice, nicméně obsahové weby s affiliate monetizací to do budoucna nemají lehké a Petr momentálně raději bezpečně zakotvil v korporátu.
Michal Pecánek se pustil do vibe codingu
Většina lidí na SEO BootCampu využívá nějakou formu automatizací a vibe codingu. Michal měl první přednášku na toto téma:
- Pokud děláte v prohlížeči, použijte Gemini kvůli velikosti kontextového okna
- Vyzkoušejte různé modely a využijte 300 USD GCP kredit
- Práce s vektory není jen o cosine similarity
- Zvažte s testujte, co je nutné převádět na vektory
- AI je občas idiot
- Dělejte si zápisy o procesech a výsledcích
- Pozor na AI hodnocení výstupů
- Context7 MCP pro nejnovější tech stack
Jaroslav Hlavinka oštítkoval videa na Streamu
Zajímavý pohled na využití AI při štítkování videí na Streamu, což má Jarda jako takový hobby projekt v Seznamu. Použil lokální stroj, embedingy, převádí texty na vektory. Text-embeding-3-large. Precision / Recall / F1 framework.
Martin Žatkovič o migraci z Mapy.cz na Mapy.com
Nedávno proběhla migrace oblíbeného mapového serveru Mapy.cz na Mapy.com. Martin nám povykládal více o průběhu celého procesu.
- Analýza: Více možných cest. Lokální domény, zvažovali použití .com jenom pro marketing.
- Doména měla historii a problémový obsah, blokovaná v antivirech. Kontrolujete své zakoupené domény i v nich?
- Plán: redirekt z CZ na COM, cizojazyčný obsah na mapy.com, poté vše na mapy.com. Nejdříve 302 jako záloha, po kompletním vyzkoušení redirekt přes 301.
💡 Tip: Cypress na testování a vzorové stránky.
Jan Kovalčík Free Product Listing v praxi
Honza povídal o Free Product Listing. Přednáška zajímavá, ale padla za oběť mé únavě z předchozího večera, takže více poznámek k ní nemám. Ale e-shopařům doporučuji na FPL kouknout, pokud už nevyužíváte.
Vojta Bruk a lokální SEO
Vojta přinesl sedm tipů, jak se popasovat s lokálním SEO. Konkrétně použil jeho příklad práce pro zubařské weby.
- Strukturovaná data.
- Zpětné odkazy (socky, katalogové zápisy, netřeba jen české).
- Exact match domain, tedy přesné citace klíčového slova v názvu domény, stále fungují.
- Closeness v citacích (rss feed relevantních článků + web klienta, rss.app).
- Buffers a propadlé domény (z oživených domén dokazují na pomocnou stránku a až z ní na web klienta).
- Optimalizace Google My Business Profilu (SEO Utils umí gridy pro hledání podle lokací).
- Sběr recenzí (ideálně klíčová slova v recenzích, pozor na no go výrazy typu doporučuji, zdarma, url).
- Google properties – embdedování mapy na propadlé domény, vyžádání tras v mapách.
Lukáš Kostka a Embeddings a MCP servery prakticky v SEO
K Lukášově přednášce opět nic nemám, ale jenom proto, že měl tutéž na nedávném SEO Restartu, odkážu vás proto na článek o této akci. Za mě určitě inspirativní povídání v tom, k čemu všemu mohou MCP servery sloužit.
Marek Prokop, obří crawly a data ze Screaming Frogu v DuckDB
Marek přidal pro inspiraci tip na DuckDB, která se hodí pro analytická data a jejich ukládání. Exportuje vybraná data ze ScreamingFrogu do CSV a pak importuje do DuckDB. Používá TablePlus, DuckDB má vlastní UI, dají se tam připravit notebooky s SQL dotazy. DuckDB zvládá bez problémů data z crawlů o velikostech desítek gigabajtů.
Radek Hudák o SEO vs CMO
Několikrát jsem na SEO konferencích slyšel, jak přednášející nenechali nit suchou na programátorech. Radek přišel a tnul do SEO specialistů. Popovídal ze svého ohledu marketingového ředitele, proč potřebuje vědět, kolik organicu dostane. Nadhodil nám k zamyšlení, zda SEO specialisté nejsou v řadě případů jen hračičkové, nebo zda mají jen blbě nastavené hranice. SEO jsou projekty s nejmenší šancí na úspěch a je problém je interně prosadit.
Eduard Fűzesséry
Eda přinesl statistiky vyhledávání v Google a v AI nástrojích a sadu tipů, které nyní fungují:
- Správné technické řešení webu
- SEO ještě nezemřelo
- Strukturovaná data
- Aktualizovaný obsah
- Člověk na prvním místě
- Podpora brandu
Jindřiška Rennerová automatizuje, co může
Tak nějak jsem očekával, že Jindřiška má postavené automatizační workflow okolo platformy Make, Notionu a obvyklých SEO a analytických nástrojů. Ale ne, že to má dovedeno až k detailům typu automatické odpovídání na e-maily. Nově zkouší platformu n8n.
Zlatica Luknárová se konce SEO nebojí. I když…
AI Overviews sebralo informační dotazy, ale neklesá počet transakcí, protože nakupující stále chodí. Je tedy třeba správně nastavit SEO strategii. Ohledně budoucnosti se asi bát nemusíme, přesto Zlatica doporučuje rozvíjet to, v čem jsme dobří kromě svého hlavního oboru a nabízet propojení s tím svým klientům.
💡 Tip: Instagram prý začal být indexovaný Googlem. Přemýšlejte nad správnými hashtagy.
Martin Šimko šetří práci lidem pomocí AI a novou jim díky tomu přiděluje
Na závěr akce další inspirativní přednáška o využití AI a vibe codingu v praxi k automatizacím rutinních úkolů. Martin nepoužívá klasický vide coding jako umí Claude Code, ale vystačí si s ChatGPT a Ctrl+C.
- Na prvním místě vidí mozek, pak prompt a nástroj.
- Sleduje od lidí, co dělají opakovaně nebo co nedělají, protože to zabírá moc času.
- Vytváří bookmarklety, rozšíření pro chromě, skripty v Pythonu.
Jako komplexní příklad zmínil automatizaci zatřídění stovek produktů do kategorií na Heuréce.
Přednášky jsou za náma, nyní hurá do sklípku a za rok opět na seobootcamp.cz.
Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.
Přidat komentář