SEO BootCamp 2025: AI je zatím pomocník, ale chystejme zadní vrátka

Sedím na pokoji Balónového hotelu, kde před chvílí skončil SEO BootCamp 2025, setkání dvou desítek profesionálů, které živí optimalizace hledání. Hledání čehokoli a kdekoli, protože SEO vyhledávačů pomalu umírá. Ohledně AI ale zazníval spíše opatrný optimismus.

Akce jsem se zúčastnil potřetí. Kdo chce přijít, musí přinést i svou přednášku na téma SEO, zhruba polovina účastníků pak má tu čest ji také odpřednášet. Za mě to dopadlo, jak nejlépe mohlo. Jsem na akci a přednášet nic nemusím.

Tentokrát nás pozlobila WiFi, hotel je výrazně obsazenější než v minulých letech, pokud si to správně pamatuji. Jinak opět příjemné prostředí, kvalitní kuchyně, fajn obsluha a zajímavý pokec mimo přednášky. Co tedy zaznělo?

Image
SEO BootCamp 2025
SEO BootCamp 2025

Martin Bangho provedl AI testy

První přednáška slibovala vyhodnocení třech desítek testů AI ve vztahu k SEO a jejich výsledky. Zřejmě i vzhledem k turbulentním změnám v oboru to nakonec Martin zredukoval a výsledkem bylo takové zrychlené povídání. Poznačil jsem si:

  • Google poprvé spadl po 90 % podílu na trhu s vyhledáváním
  • Alan Bleiweiss a jeho checklist
  • Strukturovaná data mohou nemusí mít měřitelný dopad
  • Nepoužívejte LLMs.txt generátor
  • Kromě Gemini neumí žádný jiný AI robot používat JavaScript, ujistěte se, že je váš web crawlovatelný.

Petr Minařík o zotavení affiliate webu z HCU a budoucnosti obsahových webů

Zaujala mě přednáška o obsahovém webu, jeho postižení Helpfull Content Updatem a cestě zpět na vrchol. Petrův web se zabývá cyklistikou. Podle trafficu je patnáctý na světě s cyklorecenzemi v angličtině. Po HCU mu vše popadalo. Co za posledních jedenáct měsíců vyzkoušel?

  • Vylepšení UX. Horní roletka na telefonu
  • Vylepšení Core Web Vitals
  • Trochu linkbuilding
  • Key takeaway sekce
  • Na gramatiku používá Grammarly
  • Konzistence značky, brand manuál

Byť nic z toho nevypadalo, že by výrazně pomohlo, po jednom z Google updatů se web částečně vrátil na pozice, nicméně obsahové weby s affiliate monetizací to do budoucna nemají lehké a Petr momentálně raději bezpečně zakotvil v korporátu.

Michal Pecánek se pustil do vibe codingu

Většina lidí na SEO BootCampu využívá nějakou formu automatizací a vibe codingu. Michal měl první přednášku na toto téma:

  • Pokud děláte v prohlížeči, použijte Gemini kvůli velikosti kontextového okna
  • Vyzkoušejte různé modely a využijte 300 USD GCP kredit
  • Práce s vektory není jen o cosine similarity
  • Zvažte s testujte, co je nutné převádět na vektory
  • AI je občas idiot
  • Dělejte si zápisy o procesech a výsledcích
  • Pozor na AI hodnocení výstupů
  • Context7 MCP pro nejnovější tech stack

Jaroslav Hlavinka oštítkoval videa na Streamu

Zajímavý pohled na využití AI při štítkování videí na Streamu, což má Jarda jako takový hobby projekt v Seznamu. Použil lokální stroj, embedingy, převádí texty na vektory. Text-embeding-3-large. Precision / Recall / F1 framework.

Martin Žatkovič o migraci z Mapy.cz na Mapy.com

Nedávno proběhla migrace oblíbeného mapového serveru Mapy.cz na Mapy.com. Martin nám povykládal více o průběhu celého procesu.

  • Analýza: Více možných cest. Lokální domény, zvažovali použití .com jenom pro marketing.
  • Doména měla historii a problémový obsah, blokovaná v antivirech. Kontrolujete své zakoupené domény i v nich?
  • Plán: redirekt z CZ na COM, cizojazyčný obsah na mapy.com, poté vše na mapy.com. Nejdříve 302 jako záloha, po kompletním vyzkoušení redirekt přes 301.

💡 Tip: Cypress na testování a vzorové stránky.

Jan Kovalčík Free Product Listing v praxi

Honza povídal o Free Product Listing. Přednáška zajímavá, ale padla za oběť mé únavě z předchozího večera, takže více poznámek k ní nemám. Ale e-shopařům doporučuji na FPL kouknout, pokud už nevyužíváte.

Vojta Bruk a lokální SEO

Vojta přinesl sedm tipů, jak se popasovat s lokálním SEO. Konkrétně použil jeho příklad práce pro zubařské weby.

  1. Strukturovaná data.
  2. Zpětné odkazy (socky, katalogové zápisy, netřeba jen české).
  3. Exact match domain, tedy přesné citace klíčového slova v názvu domény, stále fungují.
  4. Closeness v citacích (rss feed relevantních článků + web klienta, rss.app).
  5. Buffers a propadlé domény (z oživených domén dokazují na pomocnou stránku a až z ní na web klienta).
  6. Optimalizace Google My Business Profilu (SEO Utils umí gridy pro hledání podle lokací).
  7. Sběr recenzí (ideálně klíčová slova v recenzích, pozor na no go výrazy typu doporučuji, zdarma, url).
  8. Google properties – embdedování mapy na propadlé domény, vyžádání tras v mapách.

Lukáš Kostka a Embeddings a MCP servery prakticky v SEO

K Lukášově přednášce opět nic nemám, ale jenom proto, že měl tutéž na nedávném SEO Restartu, odkážu vás proto na článek o této akci. Za mě určitě inspirativní povídání v tom, k čemu všemu mohou MCP servery sloužit.

Marek Prokop, obří crawly a data ze Screaming Frogu v DuckDB

Marek přidal pro inspiraci tip na DuckDB, která se hodí pro analytická data a jejich ukládání. Exportuje vybraná data ze ScreamingFrogu do CSV a pak importuje do DuckDB. Používá TablePlus, DuckDB má vlastní UI, dají se tam připravit notebooky s SQL dotazy. DuckDB zvládá bez problémů data z crawlů o velikostech desítek gigabajtů.

Radek Hudák o SEO vs CMO

Několikrát jsem na SEO konferencích slyšel, jak přednášející nenechali nit suchou na programátorech. Radek přišel a tnul do SEO specialistů. Popovídal ze svého ohledu marketingového ředitele, proč potřebuje vědět, kolik organicu dostane. Nadhodil nám k zamyšlení, zda SEO specialisté nejsou v řadě případů jen hračičkové, nebo zda mají jen blbě nastavené hranice. SEO jsou projekty s nejmenší šancí na úspěch a je problém je interně prosadit. 

Eduard Fűzesséry 

Eda přinesl statistiky vyhledávání v Google a v AI nástrojích a sadu tipů, které nyní fungují:

  • Správné technické řešení webu
  • SEO ještě nezemřelo
  • Strukturovaná data
  • Aktualizovaný obsah
  • Člověk na prvním místě
  • Podpora brandu

Jindřiška Rennerová automatizuje, co může

Tak nějak jsem očekával, že Jindřiška má postavené automatizační workflow okolo platformy Make, Notionu a obvyklých SEO a analytických nástrojů. Ale ne, že to má dovedeno až k detailům typu automatické odpovídání na e-maily. Nově zkouší platformu n8n.

Zlatica Luknárová se konce SEO nebojí. I když…

AI Overviews sebralo informační dotazy, ale neklesá počet transakcí, protože nakupující stále chodí. Je tedy třeba správně nastavit SEO strategii. Ohledně budoucnosti se asi bát nemusíme, přesto Zlatica doporučuje rozvíjet to, v čem jsme dobří kromě svého hlavního oboru a nabízet propojení s tím svým klientům.

💡 Tip: Instagram prý začal být indexovaný Googlem. Přemýšlejte nad správnými hashtagy.

Martin Šimko šetří práci lidem pomocí AI a novou jim díky tomu přiděluje

Na závěr akce další inspirativní přednáška o využití AI a vibe codingu v praxi k automatizacím rutinních úkolů. Martin nepoužívá klasický vide coding jako umí Claude Code, ale vystačí si s ChatGPT a Ctrl+C. 

  • Na prvním místě vidí mozek, pak prompt a nástroj.
  • Sleduje od lidí, co dělají opakovaně nebo co nedělají, protože to zabírá moc času.
  • Vytváří bookmarklety, rozšíření pro chromě, skripty v Pythonu.

Jako komplexní příklad zmínil automatizaci zatřídění stovek produktů do kategorií na Heuréce.

Přednášky jsou za náma, nyní hurá do sklípku a za rok opět na seobootcamp.cz

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Poslední komentáře