Upravte si Drupal pro lepší soužití s AdSense

Na každém webu najdete části, které tvoří hlavní obsah, části sloužíci k navigaci v rámci webu, odkazy na spřátelené stránky, různé dočasné informace atd. Vzhledem k tomu, že se reklamy AdSense zobrazují v závislosti na obsahu stránky, je dobré reklamní systém donutit k tomu, aby si obsahově nepodstatných částí vašeho webu nevšímal. Řešení je velmi jednoduché a ve vztahu k pravidlům AdSense také legální.
reklama

Google nabízí několik postupů, jak určité stránky z hlediska vztahu k AdSense zdůraznit a jiné zeslabit. V praxi to vypadá tak, že ty části, na které chcete cílit reklamu, zabalíte mezi následující značky:

<!-- google_ad_section_start --><br /><!-- google_ad_section_end -->

Konkrétně tedy:

Hlavička<br />Titulek<br /><br /><!-- google_ad_section_start --><br />Obsah<br /><!-- google_ad_section_end --><br /><br />Nějaké info<br /><br /><!-- google_ad_section_start --><br />Další obsah<br /><!-- google_ad_section_end --><br /><br />Patička

Pomocí následující dvojice obalujících značek máte možnost vybranou část stránky zeslabit z hlediska působení na obsah reklamy AdSense:

<!-- google_ad_section_start(weight=ignore) --><br /><!-- google_ad_section_end -->

Smysl sekčního cílení

Výše popsaná technika se nazývá sekčním cílením. Myslíte-li to s reklamou na svém webu vážně, věnujte chvilku jednoduchým úpravám webu z hlediska sekčního cílení. Výběr reklam záleží na tom, jaký je obsah vašeho webu a sekčním cílením zajistíte co největší relevantnost reklamy. Tato práce se vám vrátí. Lidé budou spíše klikat na reklamy, které souvisí s tím, co na vašem webu právě čtou.

Sekční cílení AdSense a Drupal

Díky šablonám témat v Drupalovi je sekční cílení opravdu jednoduché. Většina témat pro Drupal obsahuje soubor node.tpl.php. Otevřete si tedy tento soubor ve svém oblíbeném editoru a vyhledejte řádek obsahující:

<?php print $content ?>

Tento řádek následně obalíte značkami pro sekční cílení, takže nová podoba bude:

<!-- google_ad_section_start --><br /><?php print $content ?><br /><!-- google_ad_section_end -->

Jak vidíte, není to nic složitého a nijak to neovlivní fungování Drupalu a jeho témat. Výše uvedeným způsobem, kdy je obalena pouze část vypisující obsah, zajistíte, že sekční cílení je aplikováno jak na výpis konkrétního článku/stránky, tak v seznamu článků, kdy je takto obalen každý úvodník (neboli teaser, chcete-li anglickou terminologii Drupalu).

Další informace o sekčním cílení AdSense najdete v Centru nápovědy AdSense.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal a Symfony. Obojí také školím spolu se základy SEO. Jsem Acquia Certified Developer a Site Builder a napsal jsem několik knih o Drupalu. Ve volných chvílích cestuji a podnikám výlety. Více se dozvíte na mém firemním webu.

reklama

Komentáře k článku

Přidat komentář

Filtered HTML

  • Povolené HTML značky: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br>
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Poslední komentáře
reklama
reklama
Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

Knihy o Drupalu

Kniha Drupal 8 Kniha Drupal 7 333 tipů a triků pro Drupal
Více na KnihyPolzer.cz

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru