Umíte zadávat adresu webové stránky?

U několika svých klientů jsem si všiml zajímavého chování v souvislosti se zadáváním webové adresy do internetového prohlížeče. Namísto zadání adresy "WWW" do políčka s adresou ve webovém prohlížeči, zadávají někteří uživatelé adresu do vyhledávače. Zaujala mě především skutečnost, že někteří uživatelé tak činí naprosto samovolně, aniž by jim to kdokoli doporučil. Jak je to možné a co se může stát?

Políčko vyhledávačů slouží pro zadání hledaného výrazu. Uživatelé si tak logicky vyloží, že když hledají třeba www.maxiorel.cz, jednoduše jej do vyhledávacího políčka zadají. Mají nastaven většinou nějaký český vyhledávač nebo Google. Jejich vyhledávací políčko je zřejmě tak charismatické, že adresní řádek v prohlížeči je přehlížen. Většinou i díky různým doplňkovým lištám v prohlížeči, které oddělují adresní řádek a plochu pro zobrazení obsahu stránky.

Takto webové adresy nezadávejte

Takto webové adresy nikdy nezadávejte...

Špatný příklad v médiích

Trochu mi ale vadí, že se tato praxe začíná objevovat i v médiích. V paměti mi uvízly dva případy z poslední doby. V autě jsem slyšel reklamu na nový web rádia Kiss Hády, kde moderátor diktoval posluchačům adresu, kterou mají zadat do vyhledávače. Druhý případ byl včera v pořadu Koření na Nově a dnes ráno v pořadu Svět 2007 na Primě. V reportáži o webové kameře snímající zrání sýru (cheddarvision.tv) bylo názorně ukázáno, jak se adresa příslušné webové stránky zadává do Google.

Bezpečnostní riziko

Proč mi vadí, že je prováděna takováto špatná osvěta? Co může uživateli hrozit? V první řadě nebezpečí spočívající v podvržení stránky. Vyhledávač řadí podle různých kritérií, a tak je docela možné, že na prvním místě se objeví odkaz úplně jinam, než se chce uživatel dostat.

Víte o nějakém dalším případě, kdy se takovýto "špatný příklad" objevil v médiích? Narazili jste na tento problém u svých klientů, známých nebo příbuzných?

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Marketing Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

návštěvník

přesně tohle dělal můj bratr a mamka. Otevřeli si seznam.cz a tam do vyhledávacího políčka zadali adresu stránky na kterou chtěli jít :D když něco takového vidím tak mě to může urvat (zvláště když se pak diví a otravují mě s tím, že se jim otevřelo něco jiného než chtěli), ale stačilo jim jednou vysvětlit, že adresa webu se zadává do jiného políčka a už to tam zadávají pořád.
Mimochodem žádné lišty tam nemají, tedy kromě záložek a panelů Firefoxu. :)
Jinak před několika měsíci (kdy jsem okem škobrtnul o TV když jsem zrovna procházel kolem :D) jsem tuším v TV viděl nějakou reklamu kde to taky zadávali do prohlížeče, ale jaká to byla to už fakt nevím :(

návštěvník

hahaha! presne toto robia v práci aj moji kolegovia dvaja. Neviem ako k tomu došli. Keď som sa ich pýtal, pozerali na mňa ako na marťana.

Profile picture for user Jan Polzer

Nedávno mi bylo poskytnuto další vysvětlení, proč uživatelé zadávají adresu webové stránky přímo do vyhledávače... Je docela logické a praktické. Jednoduše proto, aby zadaná adresa nebyla v seznamu naposledy otevíraných webů v internetovém prohlížeči. Nicméně i přesto doporučuji zadávat adresu webu tam, kam patří, tedy do políčka s adresou v prohlížeči.

-- Jan Polzer, Maxiorel.cz
software, poradenství, weby

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Poslední komentáře
Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru