Realtime Content Insights: co v danou chvíli zaujalo čtenáře vašeho webu?

Google na konci března spustil nástroj určený hlavně větším článkovým webům. Novinářům či blogerům s větším publikem zobrazí informace o tom, jaký obsah v danou chvíli zaujal nejvíce čtenářů. Podle toho lze rychle zareagovat a nabídnout jim další články a doplňující informace.

Reklama

Každý, kdo provozuje větší a několikrát denně aktualizovaný web, by se měl zajímat, co se na něm právě děje. Typicky zpravodajské redakce. Jakmile začnete pokrývat jedno téma a zjistíte, že čtenáře výrazně zaujalo, byli byste proti sobě, kdybyste jej nevytěžili do mrti. Samozřejmě, myslete trochu na vkus nebo etiku, ale v zásadě se chcete přizpůsobit tomu, co čtenáře zajímá.

V Google Analytics vidíte aktuální návštěvnost, ale ne v podobě, která by byla pro potřeby pružných reakcí na momentální oblibu nějakého tématu dostatečná. Nový nástroj od Google pojmenovaný Realtime Content Insights to řeší.

Jak použít Realtime Content Insights

Po načtení stránky klikněte na modré tlačítko a na výzvu se přihlaste svým účtem, který používáte u Google Analytics. V horní části stránky si pak vyberte z nalezených webů v Google Analytics ten, jehož aktuální návštěvnost chcete sledovat v reálném čase.

Aplikace vám následně zobrazí dlaždice s obrázky z momentálně nejpopulárnějších stránek na daném webu. Měli byste se tedy ujistit, že používáte správně OpenGraph, tedy konkrétně og:image. Nad obrázky uvidíte dvojici číslem informujících o počtu aktuálních čtenářů a těch, kteří stránku shlédli za poslední půlhodinu.

Hned pod náhledy najdete tabulku s Top články, opět doprovázenou počty aktuálních čtenářů a přečtením za poslední půlhodinu. Přehled ukončuje seznam zemí, odkud lidé na web zrovna koukají a pětice momentálně největších zdrojů návštěvnosti.

Realtime Content Insights

Celý přehled lze přepnout do režimu newsroomu, kdy se vykreslí přes celou obrazovku náhledy jednotlivých článků.

Poznámka: Jen bych doplnil, že Realtime Content Insights má skutečně smysl jen u větších webů. Nemáte-li návštěvnost alespoň ve stovkách uživatelů za den, pravděpodobně se vám žádné údaje neukáží.

V bočním sloupci vás Realtime Content Insights upozorní, zda zrovna dosahujete nebo přesahujete průměrnou návštěvnost svého webu v danou denní dobu.

Moc se mi líbí přehled Trends in your region. Tam totiž uvidíte klíčová slova či témata, která lidi zajímají zrovna ve daném regionu, zemi. Rychle je porovnáte s tabulkou článků z vašeho webu, případně zase zareagujete přidáním nového obsahu na web.

Realtime Content Insights

Používáte-li Twitter, pak jej zkuste také napojit do Realtime Content Insights. Budete potřebovat několik přístupových klíčů, které získáte na stránce Twitter Developers. Do přehledu se vám pak dostanou hodinové trendy z této sociální sítě. Tedy měly by. Mně se rozchodit nepodařily.

Realtime Content Insights je jednoduché udělátko doplňující data z Google Analytics, které vám dá přehledný a aktuální pohled na to, co web zrovna servíruje čtenářům. Chcete-li na to reagovat přidáváním dalšího obsahu nebo aktualizací toho stávajícího, určitě nástroj vyzkoušejte.

Tagy: 

Reklama

Přidat komentář