Jak na vlastní konverzní události v Google Analytics 4

Google Analytics 4 umožňují definovat vlastní konverze. Události, které s nimi souvisejí, umí vyhodnotit jako konverzní. A přestože to tak na první pohled nevypadá, řadu těchto událostí jste schopni definovat přímo v rozhraní GA4 bez toho, že byste si museli vzít na pomoc Google Tag Manager.

Universal Analytics měly cíle, Google Analytics 4 mají konverze. Jejich sledování je pravděpodobně hlavní důvod, proč jakékoli měření na web nasazujete. Z prostého grafu návštěvnosti obvykle nezjistíte, jestli vám na web chodí zákazníci, kteří opravdu něco nakoupí nebo poptají vaše služby.

V dalších řádcích budu počítat s tím, že budete chtít sledovat trojici událostí, které si vyhodnotíte jako konverzní. Zároveň vám tento postup ukáže, jak definovat události v Google Analytics 4 obecně. V mé ukázce jde konkrétně o:

  • Zobrazení konkrétní podstránky webu (třeba s poděkováním za odeslaný formulář)
  • Kliknutí na e-mailovou adresu
  • Kliknutí na odkaz s telefonním číslem

Vytvoření vlastní události v GA4:

V přehledech jako je Životní cyklus > Zapojení > Konverze se vám události začnou objevovat až od dalšího dne, nicméně pro rychlé vyzkoušení, že vše funguje, proveďte konverzní událost na webu sami, případně počkejte na nějakého návštěvníka a koukněte do Přehledy > V reálném čase.

Vpravo dole je zobrazena karta s počtem událostí a měli byste v ní vidět ty, které jste nově začali sledovat. Tedy pokud už nastaly.

Image
GA4 Konverze

V rámci cvičení si následně vyzkoušejte vytvoření vlastního reportu s nástěnkou a kartami vývoje jednotlivých konverzí v uplynulých dnech.

Tip: Asi vám vrtá hlavou, odkud jsem vzal výrazy jako link_url, event_name, page_location a další. Google sám to docela dobře a bez balastu popisuje v dokumentaci k Vylepšenému měření událostí. Jak uvidíte, lze zpracovat nejenom celou URL prokliknutých odkazů, ale třeba i jejich doménu, zda vedou na jiný web atd.

Tagy

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Marketing Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Poslední komentáře
Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru