Jak Google Update ovlivňuje vaše weby? Odpoví vám Fruition

Panda, Penguin, Woolly Mammoth, EMD a další pojmy v souvislosti s Google jsou strašákem pro spoustu webmasterů. Jak sledujete, jestli ovlivnily zrovna váš web? Sledování návštěvnosti je fajn, ale nezobrazuje vám souvislosti, pokud nenosíte v hlavě data aktualizací indexu Google. Zkuste proto Fruition.

Reklama

Před nedávnem jsem z mnoha důvodů začal zkoumat SEO nástroje, které ještě neznám, a zároveň jsem trochu pátral po analýzách dopadů různých úprav indexu ve vyhledávači Google. Pojmy jako Panda Update a Penguin Update jistě dobře znáte. Aktualizací, které Google s výsledky hledání provádí, je však mnohem více.

Pěkný přehled toho, co Google provádí, najdete například na stránce Google Algorithm Change History, kterou udržuje Moz.com. Doporučuji tuto stránku sledovat, najdete v ní nejenom chronologicky řazené události u vyhledávače Google, ale také různá vysvětlení, co se stalo, a odkazy na další související články k dané aktualizaci.

Má to však jednu nevýhodu. Data aktualizací tu nemůžete přímo porovnat s tím, jaký to mělo dopad na návštěvnost vašeho webu. Existuje však podobný nástroj, který se dovede propojit s Google Analytics a provést analýzu toho, jaký měly aktualizace Google dopad na váš web. Jmenuje se Fruition a pro dva weby je zcela zdarma.

Fruition – sledujte dopady Google Update na vaše weby

Po bezplatné registraci k Fruition budete vyzváni k jeho propojení s Google Analytics. Jen potvrdíte přihlašovací údaje a vyberete dva z webů, které chcete s Fruition spárovat. Hned poté vám aplikace zobrazí graf znázorňující kladné a negativní dopady aktualizací Google vyhledávání. Ano, samozřejmě, „čachry“ u Google se mohou na návštěvnosti vašeho webu projevit i kladně, pokud jej děláte správně.

Na grafu uvidíte změnu návštěvnosti nanesenou na časové období. Kolečky jsou znázorněny jednotlivé aktualizace Google. Čím větší kolečko, tím větší dopad. Jeho barva pak určuje negativní nebo příznivé účinky. Pod grafem je pak chronologický přehled těchto aktualizací, procentuální vyjádření dopadů a především slovní popis.

Fruition

Každá z aktualizací má proklik na detail, kde se dozvíte, co všechno daná aktualizace Google prováděla a máte na základě toho možnost upravit svůj web tak, aby při dalších aktualizacích buď zůstal na svých pozicích (pokud byl dopad kladný), nebo se na ně po propadu návštěvnosti z Google zase vrátil.

Fruition

Jako pomůcka v SEO soukolí celé řady dalších nástrojů mi Fruition přijde docela zajímavý. Jak jsem výše zmínil, pro dva weby jej máte zadarmo, placená verze umožní analyzovat 10 webů za 48 USD měsíčně.

Můžete také využít možnosti službu propagovat a získat za každého dalšího registrovaného uživatele sledování jednoho webu navíc. Toho využívám i já tímto článkem a budu rád, pokud vám nástroj připadá zajímavý a vyzkoušíte jej.

Vysvětlivky některých pojmů z aktualizací Google Update

  • Google Panda – snaha rozpoznávat obsahově nekvalitní weby, postiženy jsou mimo jiné i ty s množstvím reklamních ploch
  • Google Penguin – algoritmus snižující hodnocení webům praktikujícím black-hat SEO a bojující proti webovému spamu
  • Google Hummingbird – hledací mechanismus Google
  • Exact-Match Domain – aktualizace, která měla ukončit éru účelových webů spoléhajících na klíčové slovo v názvu domény

Další podrobnosti najdete přímo v přehledu u svého webu na fruition.net.

Tagy: 

Reklama

Přidat komentář