ContentKing: užitečný SEO nástroj pro sledování obsahu na webu

Na jednom setkání frontendistů jsem zaznamenal zmínku o nástroji, který prochází obsah na webu a hodnotí stránky z pohledu SEO. Věnoval jsem mu v posledním měsíci nějaký čas, abych zjistil, zda je ContentKing opravdu užitečný, nebo je to jen další nástroj v řadě.

Reklama

V oblasti SEO se to různými udělátky na internetu jen hemží. Zůstaneme v oblasti nástrojů, které slouží pro kontrolu jednotlivých stránek, která následně zobrazí, co na nich máte z pohledu vyhledávačů a sociálních sítí nedostatečné. Čili u nástrojů, které projdou adresy v rámci webu, titulky, popisky pro vyhledávače, Open Graph, nadpisy, texty, obrázky atd.

Nejsem primárně specialista na SEO, ale určitě mi zkušenější dají za pravdu, když jako nepsaného krále v této oblasti zmíním program Screaming Frog SEO Spider. Jeho design je tedy hnusný, abych tak řekl javovský, ale je to multiplatformní nástroj. Kromě designu a ovládání mi na něm vadí ale dosti vysoká cena za roční provoz. Tedy vysoká pro někoho, kdo se SEO neživí. Bezplatná verze zvládá do 500 URL.

Na Macu používám prográmek Scrutiny, který umí podobné věci, ale stojí polovinu a nevyžaduje tuto částku za rok znovu. Ale oba zmíněné nástroje mají nevýhodu – nejsou online a nekontrolují váš web neustále a průběžně. Vždy čekají, až je v počítači spustíte.

ContentKing je webová aplikace shromažďující data o webu podobným způsobem, jako to dělá Screaming Frog SEO Spider, ale otevřete ji kdekoli ve webovém prohlížeči a využijete toho, že váš web je kontrolován téměř neustále. Stránky jsou rozděleny do několika skupin podle důležitosti a každá z těchto skupin je monitorována s jinou frekvencí. 50 nejdůležitějších stránek je monitorováno nejčastěji, 100 dalších stránek méně často atd. Samozřejmě vždy s nějakou časovou mezerou, aby web nebyl přetěžován.

Přehled, Stránky a Problémy

Po přidání webu chvilku potrvá než si automat přechroustá jeho stránky. Poté uvidíte na základní obrazovce ContentKingu přehled s vývojem kondice webu (prostě vnitřní index aplikace), s počtem kontrolovaných stránek a také grafy s ukazatelem vývoje různých problémů.

ContentKing

Na první pohled tak máte vizuální vjem o tom, jak se daří odbourávat problémy v obsahu, v napojení na sociální sítě, konverzích, indexovatelnosti, odkazech a médiích. Grafy navíc ukazují zvlášť vývoj u klíčových stránek v rámci webu a u těch ostatních, přičemž jako klíčové si ContentKing vyhodnotí stránky, na které vede nejvíce odkazů, případně má další podobná kritéria.

Kromě základního přehledu se pak můžete podívat na seznam jednotlivých stránek a na seznam jednotlivých problémů. Oba přehledy vás ve výsledku dovedou k tomu, co je na webu potřeba opravit. Jen na to jdou každý z opačného směru.

Detailní info o stránce včetně historie změn

V případě stránek se vám zobrazí seznam adres nalezených na webu, včetně případných přesměrování. V jednotlivých sloupcích uvidíte kondici stránky vyplývající z nalezených problémů, její dostupnost na https, indexovatelnost, zda na ni vedou odkazy odjinud z webu, jaký má název a informace pro vyhledávače. Sloupce v přehledu lze snadno upravit dle vašich potřeb. Zobrazit lze cokoli, od vyhodnocení obsahu až po údaje z meta značek.

ContentKing

Každou ze stránek si pak můžete rozklepnout a prohlížet si o ní detailní informace. Ty zahrnují titulek, meta popisek, výskyty značek H1 a H2, nalezené informace pro sociální sítě (Open Graph a Twitter Card), indexovatelnost a počty příchozích a odchozích odkazů na stránce.

ContentKing

V bočním panelu je přehled problémů k řešení. U webů, na kterých jsem ContentKing zkoušel, to byly obvykle chybějící Twitter Cards, obrázky bez atributu Title, přílišné délky nadpisů či meta popisků nebo chybějící analytika.

ContentKing

Co se mi hodně líbí, je sledování historie změn na stránce. Pokaždé, když ContentKing nalezne nějakou změnu oproti předchozímu stavu, uloží si datum a v přehledu vám pak zobrazí, že se třeba změnil obrázek pro Open Graph, že jste upravili nadpis stránky, změnili text některého z mezinadpisů atd.

Problémy hezky pohromadě

Pokud se mrkneme na přehled problémů, jsou to v podstatě věci, které ContentKing kontroluje u jednotlivých stránek, ale zobrazené v souhrnu s vysvětlením, proč je dobré je vyřešit.

Rozděleny jsou do několika okruhů: Open Graph, meta popisky, Twitter Cards, obrázky, kanonické odkazy, odkazy v obsahu, nadpisy, XML Sitemap, přístupnost pro roboty a analytika.

Klepnutím na problém zobrazíte jeho vysvětlení a také možnost filtru všech stránek, kterých se daný problém týká.

ContentKing dává různou váhu jednotlivým hodnoceným vlastnostem stránek a na jejím základě pak počítá výsledné hodnocení. Docela mi vadilo, že jako minus dával u webů absenci měřidla pro heatmapu a podobných věcí. Proč bych měl web ověsit měřidly, která v zásadě tak moc nepotřebuji a zpomalovat jeho načítání?

 Vlastně mi vadí i negativní hodnocení kvůli absenci Twitter Cards. Nemyslím si, že je nutné je mít všude, Open Graph považuji za důležitější.

Tvůrci aplikace s tím zjevně počítají, takže ta kritéria, která u webu nechcete hodnotit, lze prostě vypnout. Globálně pro celý web, nebo jen pro zvolenou stránku.

ContentKing

Řešení pro agentury

Pokud máte pod palcem více webů, které byste takto chtěli sledovat, je možné přidat další uživatele, kteří budou moci vložené weby upravovat, sledovat, případně budou moci měnit nastavení fakturace u vašeho účtu.

V případě agentur, pro které má ContentKing jinou cenovou politiku, je navíc možné u jednotlivých přidaných uživatelů říci, že uvidí jen konkrétní weby z vašeho účtu.

Veškeré přehledy, včetně filtrů je možné exportovat do CSV a dále zpracovat. To se může rovněž hodit, pokud data předáváte dále.

Pro koho se vyplatí?

ContentKing si můžete vyzkoušet zadarmo, ale není to freemium služba, tedy nenabízí žádný bezplatný tarif. Ceny jsou odstupňovány podle toho, kolik adres v rámci webu potřebujete sledovat. Přesněji vám na ně odpoví kalkulačka. Nejlevnější tarif pro stovku stránek s platbou na rok dopředu vychází na 253 Kč měsíčně.

Pro malé hobby weby to není málo, ale na druhou stranu, na ně ContentKing ani nemíří. Pro malé weby vám v podstatě stačí i bezplatná verze Screaming Frogu, kterou si spustíte jednou za čas poté, co na webu zaktualizujete nějaký obsah.

Naproti tomu tam, kde do webu sahá více lidí (velký magazín, eshop) a potřebujete vyhodnocovat změny, už má podle mě ContentKing smysl. Zejména díky možnosti sledování historie.

Tagy: 

Reklama

Komentáře

Na CK se mi líbí, že je to uživatelský přívětivější Screaming Frog + možnost rychlého zobrazení nedostatků (a reportů pro klienty). A ta historie změn spuštěná v poslední době je takovou třešinkou na dortu.

...v tej histórií zmien. Pracujeme na veľkých stránkach kde sa často mení obsah (legislatíva, nariadenia...) a toto môže byť skvelá vychytávka. Asi je úplne jedno aké CMS používame, či?

Přidat komentář