Vyzkoušejte MozBar 3.0, užitečnou SEO lištu Chrome

Lišta MozBar je jedním z mála doplňků, které používám v prohlížeči Google Chrome. Před pár dny mě příjemně překvapila automaticky nainstalovanou novou verzí. Myslím si, že je dobré o ní vědět, pokud žijete webem, stejně jako já.

Reklama

MozBar je doplněk, který vytvořili v Moz.com (dříve SEOmoz). Je tedy přímo od jedněch z největších specialistů na SEO a příbuzné služby. MozBar přidá do Chrome tlačítko kterým zapínáte a vypínáte černou lištu při horním okraji okna. V ní najdete celou řadu užitečných informací sloužících pro práci se SERPem, zpracováním odkazů a analýzou webu.

V nové verzi přibyla spousta novinek, takže kromě hodnocení momentálně zobrazené stránky si můžete prohlédnout i její oblibu na sociálních sítích a provést jednoduchou analýzu zdrojového kódu.

Analýza webu

Když si načtete nějaký web se zapnutou lištou MozBar, případně si lištu dodatečně stiskem tlačítka zapnete, uvidíte jeho hodnocení ve formě ve formě ukazatelů Page Authority, MozRank a Domain Authority. Nejsou to tedy klasické ukazatele Google PageRanku nebo Sranku, ale údaje, se kterými pracuje placená služba Moz.com nebo zdarma dostupný Open Site Explorer.

Z informace o poštu odkazů směřujících na danou stránku se lze do Open Site Exploreru rovnou prokliknout. Pokud jste ke službám Moz.com přihlášeni, uvidíte několik dalších informací o aktuální stránce.

Prvním tlačítkem vedle loga Moz si zobrazíte panel s vyhodnocením zdrojového kódu stránky. Rychle zde najdete přehled meta tagů pro popis a klíčová slova, obsah značek H1 a H2, HTML texty, poměr textu ke kódu stránky, tučné nebo kurzívou zvýrazněné texty a popisky ALT u obrázků.

Lišta MozBar

Panel má i další záložky. General Attributes zobrazí další informace pro vyhledávací roboty a také dobu načítání stránky, odkaz do její kopie v Google Cache a IP adresu. Pod Inbound Links se dozvíte více o struktuře odkazů vedoucích na web, ale jen po zaplacení členství v Moz.com.

Užitečná je i záložka Markup. Rychle zde ověříte, zda je na webu nastaveno autorství a jak asi vypadá v SERPu Google. Můžete zkontrolovat přítomnost tagů pro Schema.org či Open Graph Protocol, stejně jako podporu Twitter Cards a mikroformátů. Záložka Http Status pak jen vrací návratový kód HTTP.

Lišta MozBar

Přehled a informace o odkazech

Jakmile kliknete na tlačítko se symbolem zvýrazňovače, objeví se druhá lišta s doplňkovými tlačítky. S jejich pomocí jednoduše zvýrazníte všechny odkazy na stránce, které mají či nemají atribut rel=“no-follow“, jsou externí nebo interní. Stejně tak lze vyhledat a zvýraznit konkrétní slovo na stránce. Pomůže vám to třeba při hledání hustoty klíčových slov.

Lišta MozBar

SERP analýza

MozBar vám také trochu promění vzhled stránky s výsledky hledání na Google. Ke každému záznamu v SERPu přidá lištičku s informacemi o síle nalezené stránky (myšleno tím ranky Moz.com). Totéž udělá na Yahoo nebo vyhledávači Bing.

S pomocí profilů můžete rychle upravit lokální vyhledávání a kliknutím myši se přepínat mezi výsledky hledání s různým nastavením, aniž byste museli hledaný výraz znovu opisovat.

Výsledky hledání lze také stiskem jednoho tlačítka (vedle loga Moz) rychle uložit do souboru CSV a ten si pak dále zpracovat třeba v Excelu. V exportu jsou uloženy pozice, URL, titulek a popis stránky, informace o síle stránky a počty odkazů.

Lišta MozBar a SERP

Kde stáhnout MozBar

Lištu MozBar si můžete zdarma stáhnout z moz.com. Mimochodem, pokud dáváte před Chrome přednost prohlížeči Firefox, vězte, že lišta MozBar ve verzi 3 pro něj bude dostupná za několik týdnů.

Tagy: 

Reklama

Přidat komentář