Populární štítky v Drupalu: jak vylepšit zadávání na způsob WordPressu

Články nebo jakýkoli jiný obsah v Drupalu můžete opatřit štítky a využít je pro lepší propojení souvisejících textů. Ne úplně dotažené je však v Drupalu jejich zadávání v editaci článku. WordPress to má řešeno mnohem lépe. Není to ale nepřekonatelný problém.

Reklama

Při včerejším sjíždění sociálních sítí jsem si všiml nějaké polemiky o tom, zda štítky používat nebo ne. Já jsem určitě u magazínových webů a blogů pro všemi deseti. Vytvoření boxíku se souvisejícím obsahem je díky štítkům hračka. A je jedno, zda váš web běží na Drupalu, na WordPressu nebo něčem jiném.

Musím v této souvislosti odkázat i na web Pavla Ungra, kde píše Proč štítky MAJÍ význam na obsahových webech. Samozřejmě souhlasím, že se to s nimi nesmí přehánět.

A to je právě důvod, proč si v Drupalu vylepšit jejich zadávání při psaní článku. Když se kouknete na WordPress, tak zadávání štítků probíhá pomocí dokončovacího políčka, které nabízí vyhovující štítek po zadání pár písmenek. To dělá Drupal standardně také.

WordPress má však navíc pod políčkem odkazy na nejčastěji používané štítky. Stačí na ně kliknout a do políčka se doplní. Kromě toho, že je to rychlejší na zadávání, eliminuje to také zbytečné vytváření štítků nových.

Odmyslím si nyní Maxiorla, kde mám štítků za těch třináct let už přehršel. Mám několik webů, kde se počet štítků snažím udržovat na deseti, maximálně dvaceti. Jenže na tyto weby nepíšu tak často, jako na Maxiorla. Tím pádem si nepamatuji, které štítky mám vytvořené. Resp. jak znějí. Fotky nebo obrázky? Cestování nebo výlety? Weby nebo internet? A tak bych mohl pokračovat.

Zkoušet je zadávat pokus omyl do políčka a čekat, jestli nabídne dokončení, není produktivní. S pomocí doplňkového modulu Popular Tags však pod políčko štítků doplníte odkazy podobně, jako je nabízí WordPress.

Jak pracovat s modulem Popular Tags

Následující návod popisuje použití modulu Popular Tags v Drupalu 8, v sedmičce je to podobné. Už moc nechci popisovat starší verzi Drupalu, byť ji třeba na řadě webů stále používám.

Modul Popular Tags štítky sice nezobrazuje v různých velikostech dle popularity, jako to dělá WordPress, ale i tak je to významné zpříjemnění práce při zadávání nového obsahu. Zobrazíte-li všechny štítky, pak jsou ty nejpopulárnější (jejich počet jste volili v nastavení) vykresleny tučně.

Tagy: 

Reklama

Přidat komentář