Jak přijmout dodatek pro zpracování dat kvůli GDPR v Google Analytics

Google za poslední rok pracuje na tom, aby svoje služby učinili kompatibilní s novým evropským nařízením o ochraně osobních údajů, zkráceně GDPR. V Google Analytics najdete tlačítko pro zobrazení a přijmutí dodatku kvůli zpracování dat. Měli byste tak učinit.

Reklama

Většina z vás pravděpodobně na svém webu používá Google Analytics a sleduje návštěvnost svých stránek či eshopů. A dávno víte, že obyčejné počitadlo návštěvnosti vám neodpoví na dotazy, proč k vám uživatelé přišli, jak dlouho se zdrželi, co hledali a kteří z nich případně nakoupili. (proč to řešit? viz můj kurz SEO).

Google v souvislosti s tímto měřením ukládá cookies a vidí také IP adresu návštěvníků, což jsou už osobní údaje. A je tedy nutné mít toto nějak ošetřeno v případě, že se web týká vašeho byznysu.

Samozřejmě ve věku elektronické komunikace by byl nesmysl podepisovat s Googlem kvůli GDPR papírovou smlouvu o tom, že zpracovává data vašich návštěvníků. Ale nějaká forma souhlasu je vyžadována, takže pro tyto účely Google přidal do Analytics tlačítko, kterým si zobrazíte příslušný dodatek a následně jej můžete akceptovat.

Jak přijmout dodatek k GDPR v Google Analytics:

Jelikož se souhlas týká celého účtu, nemusíte se překlikávat mezi jednotlivými weby. Pokud však účtů máte více, ujistěte se, že jste dodatek přijali v každém z nich.

Napadá mě, že jako dodatečný správce účtů svých zákazníků vidím na více položek v Google Analytics. Je otázka, zda souhlas mám vyjádřit já, nebo by to měl udělat provozovatel těch webů a účtů. Myslím, že B je správně.

Pod dodatkem vidíte také odkaz ke správě DPA, kde je možné upravit kontakty na vás, resp. vaši firmu. DPA je zkratka Data Protection Act, který platí ve Velké Británii. Neplést s DPO, tedy pověřencem pro ochranu osobních dat, kterého specifikuje GDPR.

Google nicméně v tomto nastavení umožňuje uvést kontaktní osoby coby primární kontakt a DPO právě v souvislosti s GDPR. Podle tohoto nařízení byste zde měli vyplnit alespoň primární kontakt.

Doba uchovávání záznamů v Google Analytics

Doplněno 14. dubna 2018: Google nedávno přidal do své služby Analytics ještě další nastavení související s GDPR. Po přepnutí do administrace a režimu Správce a klepnutí na položku Údaje o měření, najdete novou položku Uchovávání dat.

Určuje, jak dlouho budou na serverech Google ponechány údaje spojené s cookies, identifikátory uživatelů a inzerce. Výchozí nastavení je 26 měsíců, můžete jej však změnit. Na většinu přehledů by to nemělo mít vliv.

slevové kupony

Komentáře

Spíš by mi zajímalo, jak se těchto otravných věcí zbavit. Stejně jako těcho odsouhlasení Cookies, kde taky chybí tlatítko Nesouhlasím, neobtěžovat.

Dobrý den,

starám se klientům o PPC reklamy a rád bych jim ulehčil práci s Google Analytics, proto bych jim chtěl "vyřešení GDPR v Google Analytics" zdarma nabídnout, nicméně nevím, kolik měsíců mohu nastavil uchovávání dat? Pokud nechám defaultních 26 je vše v pořádku? Jak dlouho mohu ze zákona data uchovávat? Budu moc rád za případné rady.

To asi bude záležet na specifikaci u daného webu. Nenašel jsem žádnou konkrétní odpověď ani v cizojazyčných zdrojích, obvykle říkají že nastavení nejmenší hodnoty, je nejmenší zlo.

Majitel Maxiorla. Nabízím mimo jiné placené poradenství pro Drupal. Jsem i na Twitteru.

Dobrý den,
po přihlášení do primárního účtu v Analytics jsem postupovala podle Vašeho návodu, ale u dodatku vidím pouze tlačítko Hotovo. Znamená to, že už někdo jiný provedl schválení dodatku?
Díky moc,
Katka

Ano. Pravděpodobně někdo další, kdo má přístup k vašemu účtu u Analytics.

Majitel Maxiorla. Nabízím mimo jiné placené poradenství pro Drupal. Jsem i na Twitteru.

Přidat komentář