Google Analytics Evolution: zobrazení statistik návštěvnosti z více webů najednou

Předpokládám, že většina z vás vlastní či spravuje více, než jeden web. Přemýšleli jste někdy nad tím, jak jednoduše zobrazit jejich statistiky návštěvnosti z Google Analytics najednou? Zkrátka jedním pohledem zjistit, jak si jednotlivé weby vedou v plnění vašich očekávání? Není to vůbec složité.

Reklama

Možná je tento článek nošením dříví do lesa a čtenáři Maxiorla znají různé další nástroje, které jim dovedou data z Google Analytics případně jiných monitorovacích nástrojů zanalyzovat a zobrazit v jednom hromadném přehledu.

Ovšem já jsem po tom marně pátral a dokonce jsem si chvíli hrál s PHP a importem dat z Google Analytics do své vlastní malé aplikace. O co mi jde – rád bych totiž na jednom místě viděl, jak si vede Maxiorel spolu s dalšími weby. A to v průběhu historie. Není problém se kouknout na nástěnku Google případně si rozkliknout jednotlivé měřené weby, ale není to ideální a jednoduché.

Chci si rychle vybrat určitý počet webů, časové období a zobrazit si graf s přehledem vývoje návštěvnosti, zobrazených stránek, míry opuštění, ale také plnění cílů a nebo třeba vývoj toho, jak lidé na mých webech používají mobilní zařízení.

Google Analytics Evolution umí hromadné přehledy

Nedávno jsem našel zajímavou webovou aplikaci, která mi zdarma splní vše, co jsem výše popsal. Google Analytics Evolution si nejprve vyžádá autorizaci vaším Google ID a následně vám zobrazí vaše účty v GA a weby v nich umístěné.

Po zakliknutí jednoho nebo libovolného většího počtu webů (klidně všech) si vyberete časové rozpětí pro vytvoření přehledu, standardně jsou nastaveny tři měsíce dozadu. Stejně tak jsou automaticky nastaveny metriky v podobě návštěv, zobrazených stránek, míry opuštění webů a několika věcí souvisejících se sledováním eshopů. Do výstupní sestavy lze přidat i hlášení o splnění cílů, které máte v Google Analytics nastaveny.

Google Analytics Evolution

Sestavy lze upravit také pro konkrétní segmenty – návštěvnost z vyhledávačů nebo přímá, noví nebo vracející se uživatelé, návštěvnost z počítače, mobilu či tabletu atd.

Výsledkem jsou tabulky opakující se podle počtu zvolených webů. V nich uvidíte požadovaná data. Tlačítkem Aggregate Selected Data je pak lze zobrazit v jedné sloučené tabulce.

Google Analytics Evolution

To ale není vše. Na první pohled o možná není zřejmé, ale pokud si všimnete malé poznámky pod výběrem metrik, pak zjistíte, že stačí kliknout do záhlaví sloupečků ve vytvořených tabulkách a jejich data se zobrazí ve formě grafů.

Google Analytics Evolution

Google Analytics Evolution najdete na adrese gaevolution.appspot.com. Tamtéž doporučuji kouknout i na odkaz Data Usage Policy, abyste nepřešvihli limit koukání na data nastavený ze strany Google.

Tagy: 

Reklama

Přidat komentář