Drupal: jak na okamžitý náhled článku v SERPu Google

Záleží vám na tom, jak bude záznam na vašem webu vypadat ve výsledcích hledání u Google? Mělo by. Díky modulu Metatag můžeme patřičné informace vyplňovat. Co ale s tím, že nemáme okamžitý náhled toho, jak bude search snippet vypadat?

Reklama

Modul Metatag je asi nezbytnou součástí každé instalace Drupalu, která pohání veřejně dostupný web. Vyplníte s ním titulky, meta tag description, nejrůznější značky open graph pro sociální sítě. To vše pro titulku webu, systémové stránky, views a především pro jednotlivé stránky a články.

Bohužel vám nezobrazí náhled toho, jak budou informace zaslané do vyhledávače vypadat, tedy jak se v něm vaše stránka mezi ostatními výsledky hledání zobrazí.

Perfektně zvládnutou má tuto problematiku WordPress díky pluginu Yoast SEO. Naštěstí existuje i jeho alternativa pro Drupal. Není to oficiální modul autorů zmíněného pluginu, ale je postaven okolo stejné JavaScriptové knihovny a poskytuje stejnou funkcionalitu i uživatelům Drupalu.

Modul Real-time SEO for Drupal

Zmíněný modul se jmenuje Real-time SEO for Drupal a vyžaduje, abyste v Drupalu měli zapnutý a nastavený modul Metatag. Což předpokládám máte. Po zapnutí Real-time SEO pak uvidíte náhled, jak asi bude váš článek vypadat v Google.

Pokud máte Metatag nastavený tak, že se do něj informace generují pomocí tokenů, pak vás možná překvapí, že místo zápisků s hranatými závorkami, např. [node:title], se v políčkách pro meta značky objeví už rovnou vyplněný výraz.

Real-time SEO for Drupal

V náhledu na search snippet máte k dispozici tlačítko Edit snippet. Pokud se vám informace v náhledu nelíbí, tak na toto tlačítko klepněte a informace přepište. Totéž je možné provést samozřejmě i přímo ve vertikálních záložkách u políček z Metatagu, ihned se to v náhledu search snippetu projeví.

Analýza obsahu

Udělátko od Yoast ale neslouží jen a pouze k zobrazení náhledu vyhledávání. Do nabídnutého políčka zadejte klíčové slovo (ve smyslu zaměření na obsah, nikoli onen špatnými SEO specialisty pořád protlačovaný metatag keyword).

Pod náhledem search snippetu je položka Content analysis, která vám řekne, jestli se klíčový výraz, na který se zaměřujete, objevuje v obsahu článku. Kolik má článek slov a zda splňuje doporučované nezbytné minimum. Jestli máte vyplněné popisky u obrázků v textu. Zda adresa článku není moc dlouhá. Zda používáte mezinadpisy. Jestli je článek snadno čitelný dle testu Flesch reading ease (což je relevantní jen u angličtiny). A další informace.

Nastavení modulu a Drupal 8

U modulu Real-time SEO for Drupal sice najdete odkaz do nastavení, v něm se ale nic nenachází. Alespoň u aktuální verze ne. Instalace v Drupalu 7 je naprosto bez problémů, modul jen zapnete a začnete používat.

V Drupalu 8 ale dejte pozor na to, že modul při zapnutí automaticky přidá políčko Meta tags. Což by sám o sobě nebyl problém při stavbě nového webu. Jestliže však u obsahu již metatagy připojené máte jen pod jiným názvem (já používám např. Metatagy vs. Meta tags), vzniknou vám dvoje a bude to kolidovat. Nepomůže ani ty nové smazat. Modul zřejmě natvrdo očekává svůj název políčka s meta tagy.

V nastavení modulu u Drupalu 8 je možné vypnout jeho propojení u zvolených typů obsahu, pokud by vám to z nějakého důvodu vadilo.

A na závěr poslední drobný zádrhel. Pokud obsah stránky tvoříte pomocí bloků, s modulem Paragraphs a dalšími stavebnicovými systémy, počítejte s tím, že asi nebude úplně nejlépe fungovat analýza textu pracující jen s hlavním obsahovým polem článku.

I tak bych ale doporučil modul Real-time SEO for Drupal nainstalovat a používat. Kontrola nad vzhledem webu ve vyhledávači se vyplatí.

Tip: pokud si nechcete tento modul instalovat, ale náhled na výsledek vyhledávání byste ocenili, mrkněte na nástroj Google SERP Snippet Optimization Tool.

Tagy: 

Reklama

Přidat komentář