Citibank, opruz roku a telefonní spam

Zbytečné reklamní letáčky v poštovních schránkách, necitelnost k našim lesům a nervy na pochodu, když se večer soukáte s nákupem domů a musíte ještě pobrat hromadu papírového smetí ze schránky. Docela obtěžující nevyžádaná pošta v elektronické podobě, zahlcené a přeplněné mailboxy, údiv nad tím, jak v cizině vědí, že vaše partnerka touží po větším mužství a štíhlejší postavě. Známe to asi všichni. O to víc zamrzí, že ke zmíněným problémům se ještě stále častěji přidávají otravní telefonní dealeři. 

Reklama

V České republice sice platí něco jako Zákon na ochranu osobních údajů a třeba ve školních jídelnách nemohou dětem dávat variabilní symbol k platbě za žvanec ve formě jejich rodného čísla. Tedy alespoň ne bez souhlasu rodičů. Na druhou stranu každý, kdo podniká, na sebe leckdy nevědomky vyslepičí spoustu informací, které se začnou šířit dealerskými kanály a dotyční již nemají žádnou šanci takovému šíření zabránit. 

Stále se divím, kolik podnikajících lidí dbajících na své soukromí a platících za to, aby se neocitli v telefonním seznamu Zlatých stránek, neví o tom, že spoustu jiných zajímavých informací si o nich může kdokoli zjistit během pár minut na internetu. Viz stránky Rejstříku živnostenského podnikání, Justice.cz nebo výpis informací na webu správce české domény CZ.NIC. Všude nejspíš uvádíte pravdivé údaje a všude jsou tyto údaje zveřejněny – telefon, rodné číslo, adresa, datum narození atd. 

Seznam.cz – můžeme vám za chvíli zavolat? 

Problémem samozřejmě není zveřejňování těchto dat, ale hlavně následné nakládání s nimi ze strany všelijakých dealerů. Najdou se slušní – například Seznam.cz, kdy se ozve slečna s tím, jestli je možné, aby mi za chvilku zavolal její kolega s nějakou nabídkou. Je to celkem absurdní, rychlejší by bylo, kdyby zavolal přímo ten kolega, ale proti tomu nic nemám.

Mnohem více mě však obtěžuje, když mi někdo začne tutéž věc nabízet několikrát do měsíce, vlastně se dá říci, že alespoň jednou každý týden. Tím se konečně dostávám k nadpisu tohoto článku, ze kterého jsou nejdůležitější slova opruz a Citibank. Nedávám mezi ně rovnítko, ale docela mi vadí, že se zástupci Citibank komunikuji více, než s lidmi pracujícími v bance, jejíž jsem ve skutečnosti klientem. 

Jsem blázen, nechci platební kartu zadarmo 

V telefonátech z Citibank, resp. z firem, které pro tuto banku asi získávají nové klienty, mi neustále volají slečny se sladkým hláskem a papouškují mi naučený text. Většinou to stihnou na jedno nadechnutí. V tom textu se praví, že mohu získat platební kartu Citibank, a to zcela zdarma, bez jakýchkoli poplatků, dokonce si nemusím ani zřizovat účet. K tomu všemu spousta dalších výhod, které mi jdou jedním uchem do hlavy a na druhé straně zase rychle ven.

Je na tom zajímavé především to, že mi někdo vnucuje peníze, aniž by za to něco chtěl. Pokud si dobře vzpomínám, tak při posledním rozhovoru, který jsem neukončil hned v začátku, jsem mohl z nabízené karty čerpat až dvacet tisíc. Bez poplatků! A já blázen to nevzal. Co myslíte, neměl bych navštívit lékaře? 

Nechci se nikoho dotknout, ale snad jen naivní starší osobě je možné nakecat, že dostane půjčku, za kterou vlastně nemusí nic platit. Zřejmě jen stačí, když ji vrátí. Žádná platba za vedení účtu, žádný poplatek za kartu, žádné úroky. 

Potenciální zákazník? Kdo podlehne, vyhrál! 

Budiž, jednou za čas se pobavit, to může být i zdraví prospěšné. Proto si čas od času nechám tuto pohádku od blonďatého papouška s libým hláskem převyprávět celou od začátku do konce. Většinou však s díky končím hned po slově Citibank, které následuje ve větě po pozdravu a představení.

Stejně, jako nabízející nechápou, proč nechci další účet ani další kartu ani nic zadarmo, já zase nechápu, jakým způsobem funguje evidence potenciálních klientů v Citibank. Proč nestačí jednou vyjádřit nesouhlas s jejich nabídkou? Proč musím donekonečna každý týden opakovat, že fakticky nemám zájem? Je to snad marketingová strategie Citibank? Přestanou mě obtěžovat (ano, telefon o půl osmé večer s takovou kravinou mě obtěžuje) až ve chvíli, kdy se stanu jejich klientem a vezmu si zadarmo jejich kartičku? 

Kdo ví. Já jen doufám, že po vzoru Citibank se nevydají všechny ostatní banky a další instituce nebo firmy v České republice. A pokud ano, tak doufám, že někdo co nejdříve vymyslí telefon s antispamovou ochranou. 

Pokud bych to porovnal s poštovními programy, tak v současnosti jsou telefony na úrovni starého Outlook Expressu. Konkrétní telefonní číslo můžete zablokovat nebo típnout. Pokud současný stav bude eskalovat, budeme potřebovat telefon rovnající se velkému Outlooku s instalovanou doplňkovou ochranou proti spamu, která bude telefonní čísla kontrolovat proti nějakému centrálnímu blacklistu.

Reklama

Komentáře

Je to legrační jak pod záminkou platební, kreditní, kontokorentní či jiné karty nabízejí v podstatě pořád totéž.

Půjčku.

Karta má vyčerpatelný debet na 30 dnů neboco a to je hlavní lákadlo na sociální případy který ji hned první den vyprázdní :))

Na tom ale není nic divného a přál bych si, aby takto banky fungovaly.

Banka totiž není instituce, kam si člověk dá peníze a oni mu je hlídají. Banka je firma, která půjčuje peníze nadějným projektům. To může dělat právě proto, že jí ostatní svěří své peníze na zhodnocení.

Takže banka nemá lovit klienty, kteří si peníze uloží, ale má lovit lidi, kteří si chtějí půjčit. Zároveň si banka musí hýčkat každého, kdo jí svěří své peníze. A nejen že za to nesmí chtít žádné poplatky, ale peníze musí výborně zhodnotit.

Bohužel u nás to tak nefunguje. Banky si nechají platit za správu peněz a půjčky berou jenom jako takový další bonus.

Mohl bych vedet, kolikrat ti z toho Citi volali?

Začalo to tuším někdy loni na podzim nebo v létě, koncem roku se to zintenzivnilo na každý týden až dva.

Jan Polzer, Maxiorel.cz, Archiv Screenshotů

Tvořím weby. Nabízím poradenství pro Drupal. Jsem na Twitteru.

Volají hodněkrát a dost mě prudí,že pokud se při osobním jednání naskytne příležitost ofotit si občanský průkaz, tak to rádi dělají, samozřejmě bez vědomí klienta ....to by se dělat nemělo, nebo ano?

Nemělo. To je Vaše osobní zkušenost nebo je to "z doslechu"?

 

Tvořím weby. Nabízím poradenství pro Drupal. Jsem na Twitteru.

Mě začali volat někdy na podzim 2007 a postupně se to stupňovalo až na současná tři volání týdně.

Telefonní spam je dobrý pojem a když nám sdělíte své televonní číslo, rychle zablokujeme jakékoliv další volání a nabíkdy, které by k Vám směřovaly. Zároveň Vás chci ujistit, že kreditní karta Citibank je skutečně zdrama, nejsou v ní skryté žádné poplatky, pokud ji budete používat k placení, ne k výběru hotovosti, a pokud budete včas splácet poskytnutý úvěr, nebude Vás to stát ani korunu. Nechcete to zkusit?

Hehe, tak teď nevím, jestli je to míněno vážně nebo jako sranda :-)

Jan Polzer, Maxiorel.cz, Archiv Screenshotů

Tvořím weby. Nabízím poradenství pro Drupal. Jsem na Twitteru.

ne, sranda to neni, sama jsem tyto karty "prodavala" a sama kartu vyuzivam. Je uzasna v tom, ze se s ni da platit vsude a na platby pres paypal neni problem, u jinych karet se nejdriv musi povolit internetove platby a teprve potom se mohou takto pouzit, navic cestovni pojisteni k teto karte nema konkurenci-vim o cem mluvim, jsem poradce

Martine, co to meleš? Žádné telefonní číslo nezablokujete, prostě budete volat pořád, vím to z vlastní zkušenosti. Mě v současnosti volají Citibankovní obtěžovatelé 2-3x týdně. Vždycky sdělím,že o jejich produkty nemám zájem, ať mě vymažou z databáze. Řeknou mi, že s tím nic nemůžou dělat, že mají číslo z internetu.Jsou otravnější než Jehovisti a tím se pro mě Citibank stala nejstupidnější bankou v ČR. Přirovnal bych pracovníky Citibank k otravnému hmyzu...

Citibank jsou telefonní teroristi. Jinak se to už nazvat nedá.

Dobrý den,

po přečtení Vašeho emotivně zaujatého článku jsem uznal, že musím také zveřejnit svůj názor. Předně, kreditní kartu od Citibank využívám již druhým rokem. Má zkušenost s ní se nedá nazvat jinak, než výborná. Zajímavé je, jak zaníceně se zde rozepisujete o něčem, s čím, soudě z Vašich slov, evidentně nemáte zkušenost. Ano, pane Polzere, skutečně můžete čerpat finanční prostředky z této kreditní karty a ano, můžete je opravdu čerpat bez poplatků a bez úroků, jen musíte chtít vědět jak. Já jsem tyto informace chtěl znát a proto jsem se na ně, jak Vy říkáte "blondýn" s líbivým hláskem, zeptal. Ony slečny, které se zde snažíte nepřímo zesměšňovat, mi na všechny mé otázky odpověděly a do detailů vše vysvětlily. Abych to neprodlužoval, vyslechl jsem jsem, zajímal se, vyzkoušel, naučil se s kartou pracovat tak, aby byla prospěšná ona mně a ne naopak a nemám proti ní a tedy ani společnosti, která mi jí poskytla, jediného křivého slova. Někdy je lepší vyzkoušet, než slepě a cholericky vykřikovat.
S pozdravem, p. černý

Díky za názor z "druhé strany".

Tvořím weby. Nabízím poradenství pro Drupal. Jsem na Twitteru.

Ja jejich kartu mam, presto mi kazdy mesic volaji a vtiraji se s nabidkou dalsich penez. Taky jsem pro ze kdyz jednou reknu ze nemam zajem tak uz me nikdo obtezovat nebude. A kdyz se dostanu do situace ze si nejakou pujcku budu muset vzit, tak jsem dost inteligentni na to abych si z nabidky vybral tu spravnou pro me.

Mistre cerny (i kdyz v ramci PR od Citi to neni tve jmeno)
tady jde o to, ze kdyz jim reknu, at mi jiz nevolaji tak volaji znovu a znovu, tak prestan propagovat v ramci tveho PR zamestnani to za co ti plateji a nejdrive pochop podstatu veci!

Také jsem uživatelem karty několik let a jsem s ní spokojen. To ovšem vůbec nesouvisí s fenoménem telefonního SPAMu jak je zde diskutováno.

Nejde bohužel jen o vnucování nechtěné informace ale slečna se se zdůvodněním: "musím ověřit Vaši totžnost než Vám poskytnu další informace" zeptá na datum narození nebo něco podobného.

POZOR na takové telefonáty z čísla, které si nemůžete ověřit zda vůbec mají se Citibank něco společného ! Proč by potřebovala ověřit mé údaje, když mne chce informovat např. o doplňkovém připojištění ke kartě a tvrdí, že vidí můj záznam u Citibank ??????

Naposled mi takto volalo číslo 729968111

papoušek

Pane Papoušku...asi vůbec netušíte, jak některé banky fungují, no dobrá..takže CITI bank využívá služeb Call center, které mají kontakty třeba od Telefonica O2. Takže Vy jednomu operátorovi řeknete, ať už nevolaj, ale zavolá zas jiná firma, která to neví. Co se týče toho ověřování, tak CITI to má takto prostě nastaveno...bez ověření rodného čísla Vám prostě nemohou nic dále říci, pokud se Vám to tedy nelíbí, stačí říct, že r.č. neřeknete a operátor hovor ukončí...toť vše! Opravdu vidí Vaše záznamy ze CITI a nemohou poskytovat info neověřeným osobám, což je pochopitelné. Jak by se Vám líbilo, kdyby sdělovali informace někomu cizímu o stavu Vašeho konta, o možnosti čerpat půjčku, o tom, že ke své kreditce můžete mít pojištění....a tak dále? Prostě vyžadují rodné číslo pro ověření, že mluví s Vámi, jde o citlivé informace z banky. Kdo neví, nepochopí...

Anžto jsem nikde na netu nemohl najít číslo 597070893, ze kterého mám nepřijatý hovor, tak jsem tam volal ono ejle <i>Banka na city</i>... ;-)

Takže to číslo tu uveřejňuju (i v této podobě 597 070 893) ... abych jej příště našel :-))

 

 

 

 

Pokud máte podobný problém, můžete se podílet o informace a zkušenosti na internetu - existuje stránka

http://tellows.cz, na které najdete informace o neznámých číslách, které Vám volají. Lidé tam informují o různých podvodech po telefonu, jsou tam uvedena čísla, z kterých volají takové firmy...

Možná, že přestanou s tímhle marketingem, až uvidí, že jim to už nikdo nebude zvedat...

 

S pozdravem,

M.

Právě včera v 18:30 mi volala nějaká paní z call centra, která nabízela kreditní kartu Citibank. Když jsem jí řekla, že děkuji, ale nemám zájem, ptala se na důvod, tak jsem chtěla být slušná a odpověděla, že již jednu kred.kartu mám a žádnou jinou nechci, i přesto, že na tu jejich jsou při používání nějaké slevy na nákupy, poté byl opět její rozsáhlý monolog, že mě nechápe, proč to odmítám, byla až ironická a když jsem ji slušně nechala domluvit a dostala jsem se konečně ke slovu, řekla jsem, že jí tedy děkuji za nabídku, ale zatím nic odsouhlasit nechci, promyslím si to a uvidím později, pak nastalo pár vteřin ticha a nakonec to ona bez rozloučení položila. Dost mě to naštvalo vzhledem k tomu, že celý hovor trval skoro 8 minut, podle jejích slov na začátku mě také upozornila, že je celý hovor monitorován, já chtěla být slušná a neposílat ji hned zezačátku do pr.... a ona se nakonec po slušném odmítnutí zachová takhle! Je to fakt veteš!!! Po této zkušenosti doporučuju toto volající číslo ani nezvedat nebo rovnou poslat do háje...

Ještě doplňím, že to bylo číslo 277007416.

Přidat komentář