Jak na analýzu klíčových slov na webu

Správné použití klíčových slov na webové stránce je základním kamenem úspěchu na cestě za vybudováním webu, který je přitažlivý pro vyhledávače. Díky vhodné volbě klíčových slov, jejich použití v mezinadpisech, odkazech a názvech stránek máte šanci, že se váš web umístí ve výsledcích vyhledávání na lepších pozicích. Podle různých názorů se frekvence klíčových slov v textu považuje za optimální okolo 2 % až 9 %. S analýzou textu na vaší stránce vám mohou pomoci specializované nástroje.

Klíčová slova rozebrána dopodrobna

Existuje celá řada programů, které načtou webovou stránku, rozeberou její složení a do nejrůznějších statistických informací vám promítnou zjištěné údaje. Velkou část toho, co v tomto směru nabízí sharewarové aplikace, můžete získat zdarma s použitím online nástroje Keyword Density & Prominence.

Keyword Density & Prominence
 
Stačí zadat adresu stránky a počkat na výsledek analýzy

Do webového formuláře zadáte adresu stránky, kterou chcete analyzovat. Volitelně lze zadat klíčové slovo, kterému má nástroj věnovat zvláštní pozornost. V dalším volitelném nastavení najdete výběr prvků stránky, které se nemají promítnout do analýzy (titulek, komentáře, popisky ve značkách META, popisky v atributech Alt atd.). Analyzátor klíčových slov dovede na požádání rozlišovat velikosti znaků.

Po načtení vámi zadané stránky a její analýze (trvá to opravdu jen okamžik), se jako první dozvíte údaj o celkové velikosti stránky, datu poslední úpravy, IP adrese a hodnotě Google Pagerank. Následuje výpis hlavičky a HTML kódu stránky.

Keyword Density & Prominence

S diakritikou je menší problém, výpočet to ale neohrozí

Pak se již můžete kochat statistikou. Analyzátor rozebere, kolikrát se zadané klíčové slovo vyskytuje v jednotlivých prvcích stránky. Dozvíte se, kolik zadaná stránka obsahuje slov celkem a kolik z nich je unikátních. Ve statistice prvků stránky najdete informace o značkách META, mezinadpisech, atributech Alt, odkazech, tučném textu a kurzívě.

Nepodceňujte význam klíčových slov

Nakonec jsou všechna slova (vyskytující se alespoň dvakrát) ze stránky seřazena do tabulky, ve které najdete četnost jejich výskytu a vyjmenované prvky stránky, které konkrétní slovo obsahují. Podobně vám Keyword Density & Prominence zobrazí výskyt frází složených ze dvou slov, ze tří slov a ze čtyř slov. Úplně na konci statistiky najdete informaci o poměru vnitřních a vnějších URL odkazů na stránce.

Keyword Density & Prominence je dobrá pomůcka pro každého, kdo si chce/musí vyhrát s obsahem svých webových stránek nebo webů svých klientů. Jediným problémem je potíž s kódovou stránkou, nicméně vliv to má pouze na špatné zobrazení diakritiky ve statistice, nikoli na její výpočet. Pozor na jedno omezení. Zdarma dostupná verze tohoto nástroje pracuje pouze se stránkami do velikosti 40 kB, což by ale neměl být problém.

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Marketing Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Poslední komentáře
Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru