Chraňte svůj byznys během letu

Jakožto novinář jsem pravidelně zásobován nejrůznějšími tiskovými zprávami a informacemi od firem z IT oboru. Dnes jsem dostal zprávu, ve které generální ředitel Dimension Data Europe, pan Russell Bolan, reaguje na aktuální zvýšená bezpečnostní opatření při cestách letadlem. Možná se pár jeho tipů bude hodit i někomu, kdo čte Maxiorlův blog, proto zde zmíněnou zprávu zveřejňuji.

Průvodce pro pracovní cesty v době přísnějších bezpečnostních opatření

Praha, 15.srpna 2006 - Po přijetí protiteroristických bezpečnostních opatření v minulém týdnu, v jejichž důsledku musíte nyní svůj laptop, mobil nebo kapesní počítač přepravovat v nákladovému prostoru letadla, Russell Bolan, generální ředitel globálního systémového integrátora Dimension Data Europe, sepsal několik tipů pro zabezpečení firemních prostředků v době přísnějšího zabezpečení:

1. Svá data před letem zálohujte

Při cestování byste měli vždy zálohovat svá data pro případ krádeže, ztráty nebo poškození hardwaru.

V tuto chvíli je možné, že svůj laptop, mobil a kapesní počítač budete muset svěřit nákladovému prostoru letadla, protože si jej nebudete moci ponechat v příručním zavazadle. To samozřejmě zvyšuje riziko ztráty, krádeže nebo poškození.

Aby se vám nestalo, že na schůzku dorazíte s prázdnýma rukama, nebo že se z pracovní cesty vrátíte bez poznámek, uložte si všechny rozpracované materiály na CD nebo paměť flash.

Protože ale i vaše zálohy i hardware nyní cestují v nákladovém prostoru, je nezbytné zazálohovat data také do firemní sítě LAN, abyste se k nim dostali i v případě ztráty hardwaru a záložního zařízení.

Oddělení IT proto musí zajistit, aby zaměstnanci měli k dispozici dostatečnou kapacitu pro vzdálené zálohování.

2. Udržujte svá data v bezpečí

Přestože je pravděpodobnější, že vaše zavazadlo spíše někdo zamění se svým vlastním, než že jej promyšleně ukradne zločinec, případně že se stanete obětí průmyslové špionáže, měli byste jednoduchými kroky zajistit, aby se vaše informace nedostaly do ohrožení.

Obsah laptopu a přístup k firemní virtuální síti by měl být chráněn přinejmenším heslem. Jméno vašeho prvorozeného dítěte nebo oblíbené kapely nestačí – hesla byste měli pravidelně měnit a používat v nich kombinaci písmen, symbolů a čísel.

Dokumenty zálohované na CD nebo paměťových zařízeních by měly být vždy chráněny heslem, aby je v případě ztráty nebo krádeže nemohla otevřít neoprávněná osoba.

Pokud pracujete s důvěrnými dokumenty, není vůbec od věci požádat oddělení IT o nastavení šifrování dat.

3. Pracujte, kde můžete

Kvůli zvýšeným bezpečnostním opatřením můžete nyní uvíznout na letišti i na několik hodin. Většina firem má instalované systémy virtuální privátní sítě (VPN), jejichž prostřednictvím se zaměstnanci mohou vzdáleně přihlásit k firemní síti buď ze svého laptopu prostřednictvím wi-fi hotspotu, nebo z počítače v internetové kavárně.

Snažte se tyto možnosti využít a připojte se, zatímco čekáte na odbavení na letišti nebo v hotelovém lobby. Neodevzdávejte svá zavazadla k odbavení, dokud nemusíte, abyste s počítačem mohli pracovat co nejdéle.

Pokud pracujete na počítači v internetové kavárně, nejprve si u svého oddělení IT ověřte, jestli je firemní síť VPN dostatečně robustní, aby ustála všechna bezpečnostní rizika související se vzdáleným přístupem.

4. Pracujte a spolupracujte svižně

Kvalita videokonferencí a konferenčních hovorů se zlepšila a tyto metody začínají nahrazovat nutnost osobních schůzek. Přestože je hezké setkat se osobně, někteří lidé se budou zdráhat cestovat, zvlášť když hrozí prodlevy a zpoždění.

Máte-li naplánovanou cestu, která je zpožděná nebo k ní s největší pravděpodobností vůbec nedojde, zvažte jiné metody spolupráce. Technologie virtuálních schůzek umožňují účastníkům sdílet dokumenty a uskutečňovat video/telekonference z firemní zasedací místnosti i od jednotlivých vzdálených počítačů.

O společnosti Dimension Data

Dimension Data (LSE:DDT) jako poskytovatel specializovaných služeb a řešení IT pomáhá klientům plánovat, budovat a podporovat jejich infrastruktury IT. S využitím své odbornosti v oblasti sítí, zabezpečení, operačních prostředí, úložných řešení, technologií kontaktních center a schopností v oblasti poradenství, integrace a řízených služeb vytváří řešení přizpůsobená potřebám klientů.

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Marketing Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Poslední komentáře
Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru