Sklik: reklama na ICQ nebo ADSL ano, na GIMPShop ne

Poté, co jsem si přečetl doporučení na jednom blogu, kde se autor rozplýval nad možnostmi reklamní služby Sklik provozovaném portálem Seznam, rozhodl jsem se, že ji také pro zajímavost vyzkouším. Nemůžu říct, že bych byl nespokojený, i když u některých klíčových slov jsem očekával nižší cenu a lepší míru prokliku. Ovšem na Skliku mi zásadně vadí jedna věc – velká písmena v zadání reklamy mohou být jen v případě, že jde o zkratku. A navíc jen za určitých podmínek.

Reklama

Omezení na velká písmena je totiž dáno maximální délkou takové zkratky. V pohodě jsem používal inzerát, kde bylo zmíněno ICQ. V momentě, kdy jsem použil v inzerátu název programu GIMPShop, byl problém. Administrátoři Skliku odmítali uznat, že GIMP je také zkratka (GNU Image Manipulation Program) a po chvíli komunikace mě uzemnili s tím, že GIMP je čtyřpísmenný, zatímco oni povolují maximálně trojpísmenné zkratky v reklamě.

Proč je GIMPShop zakázán a ADSL ne?

Proč je GIMPShop zakázán a ADSL ne?

Co naplat, nepomohla mi obhajoba, že chci nekomerční produkt GIMPShop psát s názvem ve správném tvaru. Sklik prostě nerozlišuje velká písmena poutající pozornost účelově a velká písmena, která jsou součástí oficiálního názvu nějakého produktu. Napadá mě hned několik dalších pojmů z oblasti IT, z kterými kvůli tomu asi na Skliku nepochodíte:

  • S.M.A.R.T.
  • 100BASE-FX
  • MS-DOS
  • SCSI
  • PC-BSD
  • EPROM (Erasable Programmable Read-Only Memory)
  • SDRAM
  • ADSL
  • ISDN
  • a řada jiných

Povolení reklamy Sklik závisí na znalosti administrátorů?

Při psaní tohoto výčtu jsem zkusil zadat do vyhledávače Seznam výraz ADSL a hle – v reklamní části vyhrazené pro Sklik jsou normálně reklamy na ADSL s tímto výrazem v názvu. Podle čeho tedy Seznam rozlišuje? Je jeho reklamní služba Sklik použitelná pouze pro některé typy produktů a technologií? Závisí nastavení reklamy na znalostech administrátora Skliku? Skoro to tak vypadá… ADSL je jistě známější pojem než GIMPShop. Navíc jsem byl administrátor yupozorněn, že jsem v článku o GIMPShopu neměl uvedeno, že je zdarma. Ano, vychází z GIMPu a je zdarma, bohužel mi nedošlo, že to ne každý ví.

Zkusím tedy, jaký bude reakce administrátorů Skliku na můj dotaz ohledně rozdílu mezi ADSL a GIMPShopem. Obojí je delší než tři písmena. Oficiální vyjádření od Tomáš Richtera z týmu Sklik je k GIMPShopu zatím následující: Pokud chcete napsat zkratku velkými písmeny, můžete použít maximálně tři velká písmena nebo napsat zkratku malými. Takto psaných zkratek nesmí být v inzerátu moc. Limit je maximálně 6 znaků na řádek popisu.

Myslím, že pitvořit oficiální název nebo zkratku je nesmysl. Navíc v názvu GIMPShopu je pouze pět velkých písmen. Jakmile budu mít vyjádření k ADSL a GIMPShopu, přidám jej sem. Mimochodem, doufám, že mi kvůli této kritice z ničeho nic neklesne počet návštěvníků odkazovaných ze Seznamu.

Aktualizováno 30. května 2007, 13:04

Vyjádření Skliku na můj dotaz ohledně ADSL versus GIMPShop je následující: Více než šest písmen to není, nicméně je to v kuse v jednom slově 5. 6 velkých písmen se počítá u více než jedné zkratky. Pokud tedy GIMP postavíme na úroveň ADSL jako zkratky, nabízí se zde tyto možnosti:

  • GIMPshop
  • GimpShop
  • GIMP Shop (2 slova)
  • GIMP shop

Doufám, že si vyberete z možných alternativ. V Skliku chceme inzeráty, které upoutají uživatele samotným textem, nikoliv velikostí písmen, proto ta pravidla.

Zdá se tedy, že není žádná možnost inzerce, ve které budou použity oficiální názvy produktů, které obsahují více, jak tři velká písmena za sebou. Budu rád, když mi do příspěvků pod článkem pomůžete rozšířit můj seznam, viz výše. Přikládám ještě jednu ukázku nesmyslnosti pravidel Skliku:

Reklama na Skliku

Myslím, že nemožnost použít běžné označení CD-RW nebo DVD-RW na Skliku je docela trapná…

Reklama

Přidat komentář