Site Kit pro WordPress: všechny věci od Google na jednom místě

Tvůrci a provozovatelé webů obvykle napojují svoje stránky na celou řadu služeb od Google. Počínaje Search Consolí a konče Google Analytics. S pomocí pluginu Site Kit přímo od Google si zobrazíte data z těchto služeb pohodlně na jednom místě přímo ve svém WordPressu.

V perexu zmiňuju jenom Search Consoli a Google Analytics coby dva nejdůležitější a nejčastější nástroje od Google určené webmasterům. Ovšem v praxi často sáhnete po celé řadě dalších.

Zmíněné dva doplňuje AdSense. Určitě sledujete, kolik vám vydělal váš blog. Tag Manager, se kterým přidáváte hromadu dalších marketingových měřidel. PageSpeed Insights, který vám poví, že těch měřidel je už tolik, že web zpomalují. A Optimize, se kterým zvládnete postavit A/B testy bez kódování.

Co služba, to samostatná stránka, kam musíte jít a něco nastavit. Případně tam chodíte, abyste zjistili výsledky. V Google se vám alespoň čtení výsledků to rozhodli zjednodušit a připravili plugin pro WordPress s názvem Site Kit by Google. S jeho pomocí budete mít všechny služby dostupné z jednoho místa přímo ve WordPressu.

Jak nastavit Site Kit by Google ve WordPressu

Po zapnutí pluginu uvidíte vítací panel, ve kterém klepněte na velké modré tlačítko Start Setup. Přesměruje vás na stránku, kde je nutné potvrdit, že jste skutečně majitelem webu, a také, že daný web může přistupovat k údajům na účtu Google. Pokud nemáte, zprovozníte i záznam v Search Consoli.

Jakmile budou všechny tři kroky hotové, Google vás vrátí zpátky do WordPressu do nástěnky Site Kitu. Než se rozhodnete zavřít uvítací poděkování, použijte ještě odkazy Connect Service a propojte si web s AdSense, Analytics a PageSpeed Insights. Podle toho, co vše používáte.

V podstatě se bude opakovat odsouhlasení k využití vašeho účtu a propojení mezi webem a danou službou. V případě Google Analytics ještě budete potvrzovat výběr měřeného webu, to pro případ, že by automatika web správně nerozpoznala.

Prohlížíme údaje z Google ve WordPressu

Nástěnka dostupná skrze boční menu Site Kit > Dashboard zobrazí rozdělení zdrojů návštěvnosti (organickou, přímou a přes odkazy). Na základě dat ze Search Console uvidíte souhrn, jak si váš web stojí je vyhledávání. Kolikrát se lidem ve výsledcích hledání objevil a kolikrát se pak na web někdo prokliknul.

Site Kit by Google

Následuje výběr nejčastějších hledaných výrazů v Google, které vám přivedly návštěvnost, a také přehled nejnavštěvovanějších stránek na vašem webu. Přímo z nástěnky lze vyhledat všechny tyto údaje pro zvolenou stránku.

Další panel zobrazí údaje o rychlosti homepage zjištěné z PageSpeed Insights. Kdo má na webu nasazenou reklamu s AdSense, uvidí ještě přehled výdělků.

Když chcete podrobnosti

Boční menu vám nabízí ještě upřesňující přehledy. Site Kit > Search Console zobrazí u jednotlivých hledaných výrazů přivádějících vám návštěvníky i počty hledání a počty prokliků. Poměr obojího uvidíte na grafu a případně tak budete mít šanci reagovat na klesající trendy.

Site Kit by Google

Přehled vztažený k AdSense zobrazí výdělky rozdělené pro dnešek, včerejšek, týden, měsíc a posledních 28 dní. V přehledu pro Analytics opět uvidíte graf, tentokrát s celkovou návštěvností webu. Přehled nejpopulárnějších stránek je doplněn počty zobrazení a mírou opuštění. Následuje panel se základním rozdělením zdrojů návštěv, stejný jako na nástěnce.

Napojení na Google Tag Manager a službu Optimize jsem zatím nezkoušel.

A to je vše, co Site Kit by Google nabízí. Není to nic světoborného, určitě byste podobné přehledy sestavili z nespočtu dalších pluginů pro WordPress. Ale tento je prostě přímo od Google, doufejme, že i kvalitněji napsaný z hlediska zabezpečení.

Pro rychlé přehledy určitě stačí. Po pravdě, neznám moc lidí provozujících web, pro které SEO není denní chleba, kteří by neustále leželi vražení v grafech a statistikách. S tímto pluginem máte přehled toho nejdůležitějšího přímo na svém webu. A pokud vypozorujete, že je třeba něco řešit, rychle se prokliknete do příslušných nástrojů a tam si zobrazíte vše do mnohem větších detailů.

Tip: Pokud chcete sledovat návštěvnost více webů z Google Analytics a nebaví vás překlikávat profily v GA, ani si nechcete otevírat web za webem, mrkněte, jak si naklikat jednoduchou přehledovou nástěnku s nástrojem Google Data Studio.

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Marketing Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Poslední komentáře
Nové diskuze
Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru