Planyway: skvělý kalendář s propojením na Trello, Jira a brzy i GitHub

Roky používám Trello jako pracovní i osobní nástroj pro plánování, evidenci úkolů a pro soukromé věci jako zápisník s tipy na výlet. Práce v týmu však vyžaduje trochu lepší pohled na plánování času, než je podle mého názoru schopné nabídnout Trello samo o sobě. A proto jsem si už před rokem vzal na pomoc nástroj Planyway.

Recenze obvykle píšu po pár týdnech či měsících používání. Planyway mi tak přirostl k srdci, že jsem vlastně nejprve zapomněl, že mám nového pomocníka a později jsem žil dlouho v domnění, že jsem se už o něm na svém blogu zmínil.

Dnes to tedy napravuji. O Trello jsem psal už dříve. Považuji jej za naprosto vyhovující nástroj pro mé potřeby tvůrce webu pracujícího s několika vlastními klienty a projekty, a především šéfa webového oddělení v agentuře Lesensky.cz. Ostatně, Trello používá celé naše marketingové oddělení a různé pokusy ukázaly, že je to cesta, která nám sedí nejlépe.

Pokud mi něco v Trello schází, je to komplexní pohled na naplánované úkoly napříč nástěnkami. Jistě, máme tu přehled kalendářů, tabulky, možnosti filtrování. Ale to rozhraní se mi zkrátka nelíbí, přijde mi nepřehledné, neumím tam rychle zobrazit vytížení jednotlivých členů týmu a informace o tom, kolik toho mají před sebou.

Když jsem hledal řešení svého problému, narazil jsem na rozšíření s názvem Planyway. To poskytuje kalendář, časovou osu, sledování času a reporty nejenom nad nástěnkami a projekty v Trello, ale umí se synchronizovat s kalendářem Google. Podporuje také nástroj Jira (nevyužívám) a připravují podporu pro evidenci úkolů v GitHubu.

Planyway jako můj nový kalendář

Propojení Trella a běžného kalendáře Google je něco, co v tuto chvíli potřebuji. V jednom kalendářovém rozhraní Planyway jsem schopen zobrazit úkoly z práce, úkoly soukromé, naplánované schůzky a vše vidím na jedné ploše s týdenním či měsíčním výhledem.

Možná vás napadne, proč si prostě nesynchronizuji úkoly z Trella rovnou do Google kalendáře. To je jednoduché, byl by přehlcený a potřebuji mít odděleně plánování schůzek a práce. Takto mi to v danou chvíli vyhovuje nejlépe.

Další nespornou výhodou Planyway je rychlé přepínání mezi pohledem na moje úkoly a na úkoly ostatních členů týmu. Filtrování je bleskurychlé, funguje zde klávesová zkratka Q jako v Trellu pro zobrazení jen mého obsahu. Jednoduše lze přepínat mezi hotovými či všemi úkoly a lze vytvářet různé kombinace filtrů. Včetně propojení na různé Google kalendáře, nejenom jeden.

Velmi oceňuji, že úkoly se v Planyway objevují nejenom na základě karet v Trello, které mají nějaké datum. Používáme placené Trello, kde lze přiřazovat osoby a data plnění také dílčím položkám v seznamech na kartách a tyto záznamy se také do Planyway přenášejí.

Image
Planyway

Kolekce jako rychlé filtry přehledů

Nejsem si jist, zda nejsou kolekce v Planyway výdobytkem některé z novějších verzí, protože jsem si jich dříve nevšiml. Každopádně v rámci kolekcí seskupíte vybrané nástěnky z Trella spolu s kalendáři Google tak, že si něco zobrazíte, něco ne a Planyway si toto nastavení zapamatuje. Snadno tak odlišíte firemní a osobní záznamy. Já dávám přednost pohledu na všechny naplánované aktivity z jednoho místa.

Měření času na projektech

Pro evidenci, kolik mi který úkol sebral času, používám primárně aplikaci Timing. V rámci Planyway je k dispozici také jednoduché měření, které uplynulý čas automaticky přiřadí k vybranému úkolu. Někdy obojí zkombinuji, většinou si ale pomocí Planyway poznačím čas zpětně k těm projektům, kde potřebuji vykazovat délku práce na konkrétním úkolu. Pro vše ostatní spoléhám na automatiku v Timing App.

Co mi v Planyway chybí a jak jej používám?

Když jsme před pár měsíci v agentuře koketovali s Asanou, říkal jsem si, jaká škoda, že ji Planyway nepodporuje. Asana je pro nás naštěstí minulost a vzhledem k tomu, že vše řeším přes Trello a Google Kalendáře, je pro mě Planyway dostačující. Jistě, existují alternativy s propojením na více zdrojů, ale v tuto chvíli bych je nevyužil.

Z mého pohledu je tak Planyway ideální kombinací jednoduchého a přehledného rozhraní nad daty v Trello a kalendářem. Moje každodenní rutina sestává z pohledu na úkoly, odklikání hotových věcí a postupného přetahování nevyřešených úkolů na další volné termíny. Hotové úkoly mám ve výchozím pohledu odfiltrované, aby nerušily.

Image
Planyway

Vše se mi poté automaticky propisuje do jednotlivých nástěnek v Trello, kde mohu řešit případné detaily. Oceňuji, že se do nich jednoduše přesunu kliknutím na odkaz v kartě na straně Planyway.

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Marketing Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Poslední komentáře
Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru