Jak vydělávat se svým webem V.: Co je to affiliate?

Pokud máte webové stránky a chcete alespoň částečně pokrýt náklady na jejich provoz, případně jste si svůj web vytvořili ryze za účelem zisku, pak nejspíš zkoumáte různé možnosti, jak se svým webem vydělávat. Různých nabídek je spousta, mezi ty osvědčené patří vedle oblíbené kontextové reklamy nebo prodeje odkazů také nejrůznější provizní systémy, často označované anglickým termínem affiliate.

Co si pod takovým affiliate představit? Vžijte se do role prodejce nebo poskytovatele nějaké služby. Zcela jistě má vlastní prodejní kanály, kterými svoje produkty nabízí. Může mít i obchodní zástupce, kteří mu pomáhají s prodejem výměnou za část zisku. A na podobném principu fungují i affiliate programy na internetu.

Prodejce nebo poskytovatel nějaké služby tento svůj produkt prodává na internetu. Účastníci jeho provizního systému pak přivádějí návštěvníky jeho webu a v momentě, kdy se z návštěvníků stanou platící zákazníci, dostane ten, kdo je přivedl, nějakou provizi, nejčastěji vypočítávanou několika procenty z prodejní částky.

Jak to funguje?

V praxi affiliate programy fungují následovně. Na svoje webové stránky umístíte odkaz (textový, v podobě obrázku, nebo nějakým jiným způsobem), který směřuje na web firmy, která vám nabízí provizi. V momentě, kdy na takovýto odkaz někdo klikne a přesune se na stránku vašeho „chlebodárce“, bude informace o tom, odkud takovýto návštěvník přišel, nějakým způsobem uložena. Nejčastěji se používají soubory cookies, výjimkou však není ani ukládání této informace na straně provozovatele affiliate programu.

Je-li k dispozici sledování nějakých statistik, můžete vyhodnocovat, jak dobře jste odkaz na affiliate umístili a kolik lidí se jím proklikne na odkazovanou stránku. Doposud je však váš zisk nulový. Do černých čísel skočí až v momentě, kdy přivedený člověk na odkazovaném webu utratí nějaké peníze. Ve statistice pak budete moci sledovat, jak vaše zisky rostou, a kolik přivedených lidí se přeměnilo na zákazníky.

Informace o tom, že jste zákazníky přivedli právě vy, se vyhodnocuje za různé období. Zpravidla si provizní systém dokáže zapamatovat, že daný člověk je od vás, i když při své první návštěvě žádnou objednávku neuskuteční. Někteří provozovatelé si to pamatují několik dní, u jiných se ta doba počítá v týdnech a měsících.

Jak si zvolit affiliate?

Provizních programů je dnes celá řada. Affiliate byste měli volit podle toho, jaké je zaměření vašich webových stránek. Samozřejmě můžete prodat letenky na článkovém webu o módě, mnohem vhodnější však bude affiliate program, který bude nabízet nákup v nějakém e-shopu s oblečením. Pokud je affiliate sladěn s obsahem webu, máte větší šanci, že zaujme vaše čtenáře a ti nakonec provedou nějaký nákup.

Kde hledat affiliate?

Pokud jste se rozhodli, že na svém webu provizní systém vyzkoušíte, pak se nejprve podívejte na své oblíbené elektronické obchody, zda právě oni nenabízí nějaký affiliate. Často pak můžete být místo penězi odměněni nějakým bonusem pro nákupy. Hodně vám pomohou vyhledávače. Doporučuji vám navštívit diskuzi k Českým affiliate programům na fóru Webtrh.cz, kde najdete rozsáhlý seznam rozdělený do několika skupin podle zaměření affiliate.

Vyzkoušeno Maxiorlem

Samozřejmě i já používám affiliate programy, i když možná ne v takové míře, jak bych mohl. Můj krátký seznam vyzkoušených a spolehlivých affiliate programů je tento:

  • WEB4U – poskytovatel webhostingu, 10 % z měsíční objednávky klienta, až 500 Kč jako bonus
  • Commision Junction – pro anglické weby, široký výběr nabídek, provize se různí
  • BackLinks.com – prodejce zpětných odkazů, 25 USD za každého, kdo prodá alespoň jeden odkaz, 100 USD za každého, kdo koupí odkazy alespoň za 50 USD, výplata po 45 dnech od transakce
  • Text Link Ads – také prodejce zpětných odkazů, nabízí 25 USD za každého, kdo tam utratí nebo vydělá stejnou částku
  • HostGator – poskytovatel webhostingu se skvělou podporou a příznivou cenou (od necelých 5 USD za 350 GB prostoru), provize od 50 do 125 USD za jednoho zákazníka
  • Amazon.com – známý internetový obchod, nabízí množství reklamních materiálů, výdělky do 10 % z utržené částky

U českých provozovatelů jistě uvítáte platbu na účet, většina ze zahraničních, které zde zmiňuji, platí převodem na účet u PayPal. Amazon.com posílá buď šeky, nebo nabízí slevu na nákup. Opakuji, že uvedené konkrétní programy jsou jen střípkem v moři affiliatů, vyzkoušejte, co bude vyhovovat obsahovému zaměření vašeho webu.

Tagy

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Marketing Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

návštěvník

Dobrý den,
spustili jsme nový affiliate pro obchod http://www.manutan.cz. Naše společnost se zabývá prodejem komplexního skladového, kancelářského, dílenského a jiného zboží. E-shop nabízí 20 000 položek k prodeji.

Provize je stanovena od 5 do 10 % z uskutečněných objednávek. Platnost cookies je 30 dní.

V současné době nabízíme partnerský program v podobě textových odkazů, brzy ale přibudou grafické odkazy a bannery. Také možnost spolupráce ve formě prodeje našeho zboží ve Vašem eshopu, to bychom nabídli poskytnutí XML feedu. V případě zájmu o možnost spolupráce přes XML feed, je nutné nás kontaktovat.

Potřebné kontakty a další informace o našem affiliate programu naleznete na http://www.manutan-partner.cz

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Poslední komentáře
Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru