Vodafone po převzetí UPC: měsíce planých slibů a ukázkové neschopnosti

Už delší dobu mám pocit, že Vodafone není firma, se kterou bych chtěl mít cokoli společného. Bohužel ale spolknuli kabelovku UPC, kterou máme doma. Od té chvíle naplno zkouším, jaké to je být klientem Vodafone a něco po nich chtít. Není to žádný med, postupně přicházíme o služby a není šance jakékoli nápravy či alespoň neměnné domluvy.

První střet: Vodafone v kanceláři

Moje první potíž s Vodafone začala loni, když jsem chtěl optický internet do nové kanceláře. Není tam klasická telefonní linka, ale je zde přípojka k bývalému UPC. Měsíc jsem chodil osobně na prodejny Vodafone, urgoval, škemral, volal, mailoval, zkrátka snažil jsem se stát se jejich novým zákazníkem.

Když mi přišel výhrůžný e-mail, že jestli po dlouhé době mého čekání a neschopnosti přesné domluvy na jejich straně nebudu v daný termín já na značkách v kanceláři, dostanu pokutu v podobě zaplacení zbytečného výjezdu technika. Bezvadný styl komunikace.

Byl jsem tedy na místě přesně dle instrukcí. Technik přijel deset minut před koncem termínu, nepřivezl si žádné nářadí, modem ani kabeláž. Že když se nějak spolu domluvíme, zařídí mi kolegu, který přijde do dvou týdnů, jinak budu zase čekat.

Ne, takovou hru na domluvu nedomluvu nehraji a milý Vodafone jsem poslal ke všem čertům. Skončil jsem s mobilním internetem od T-Mobile, který sice není optika, ale nic lepšího k dispozici nemám.

Repete: Vodafone u nás doma

K mé velké radosti se ale Vodafone projevil i u nás doma, kde jsme měli od bývalé kabelovky UPC televizi, telefon a internet. Někdy v létě začaly chodit e-maily z této firmy s tím, že kabelovka i internetové služby kompletně přecházejí na jejich infrastrukturu a vše, co provozovalo UPC, bude vypnuto. A že během léta přijede technik vyměnit set-top-box za nový. Včas se ozve, nemusíme nic řešit.

Léto pomalu ubíhalo a začaly chodit opakované e-mailové zprávy s naléhavým sdělením, že pokud si nesjednáme výměnu set-top-boxu za nový, přestanou nám některé služby fungovat úplně.

V tu chvíli jsem pochopil, že je třeba k celé věci přistoupit aktivně. Objednali jsme technika, který se tu prý měl stavit v době, kdy jsme byli na dovolené. Odjet na ni místo čekání doma asi byla zásadní chyba, protože od té chvíle se nám ho už nepodařilo donutit přijet.

E-maily o tom, jak nám něco přestane fungovat, chodily dál. Pokoušel jsem se volat na infolinku s tím, že jsem značně nervózní. Nechci platit za služby, které přestanou fungovat. Snažím se, rád bych se domluvil na termínu výměny. Ne, v klidu, vyčkejte.

Po nějaké době přestalo fungovat zpětné přehrávání pořadů. Na infolinku nebyla šance se dovolat, tak jsme po nějakém pasivním čekání zase převzali iniciativu a tentokrát navštívili s partnerkou přímo pobočku Vodafone.

Vodafone exUPC

Slečna ochotná, řekla, že ji to mrzí a do systému zadala nějaký termín na dnešní den a řekla, ať jsme doma, že technik přijede.

Jak dny plynuly, bylo mi divné, že nepřišlo žádné potvrzení e-mailem ani SMS. Tak dnes volám na infolinku, zda termín návštěvy technika platí, protože už nám televize nefunguje, jak má, jsme domluvení, ale nikdo se neozývá.

Co byste řekli? Samozřejmě. U Vodafone prostě domluva neplatí. Přestože jsme byli dva a oba slyšeli, že technik přijede dnes, podle paní na infolince slečna z pobočky jen zadala do systému nějakou urgenci. Technik se nám teprve někdy ozve.

Ptám se, proč máme od chvíle, kdy nám zpětné přehrávání nefunguje, levnější vyúčtování. To s tím prý nesouvisí. Přesný důvod nevím, nějak jsme jej zamluvili. Že jsem už dvakrát nahlásil jiný kontaktní telefon a přesto jej nemají napsaný, pomíjím. (A ano, nosím pro jistotu už pár měsíců oba, nemaje potuchy, kam budou volat)

Mimochodem, docela mě dneska vyděsilo, když mi telefonní automat tvrdil, že číslo smlouvy, které tam zadávám a které ještě minulý týden slečně na pobočce fungovalo, tak už neexistuje

Každopádně, problém se zpětným přehráváním je prý technická záležitost. Zatím to pořešíme, než budu mít set-top-box nový. Přepojili mě na techniky exUPC.

Po stodesáté popisuji problém a paní technička mi sděluje: zpětné přehrávání vám už fungovat nebude, stejně jako ten původní set-top-box, my jsme to už odpojili. A jestliže si nepospíšíte s výměnou, tak vám přestane fungovat i internet.

OK. A o co se u všech Skotů už pár měsíců snažím? Když se zeptám, jestli to neustálé slibování, přepojování od čerta k ďáblu a naprostou bezmoc se na něčem domluvit, mám řešit přechodem ke konkurenci, jsem uzemněn. Přechodem ke konkurenci mi pane nevyhrožujte!

Dobře. Vlastně se sám sobě divím. V domě máme Netbox. Máme klasickou telefonní linku od O2. A nově v domě máme také optiku od T-Mobile. Proč jsem k té konkurenci vlastně nepřešel? Je nejvyšší čas přestat být pohodlný a věrný původním dodavatelům. Nezaslouží si to.

Aktualizováno a vyřešeno 20. 10. 2021: hned po zveřejnění tohoto článku se mi ozvali z Vodafone na Twitteru, dva dny poté na telefon, dnes přišel pán a proběhla s Vodafone výměna modemu Wi-Fi i set-top-boxu. Půlhodinka práce a nebylo co řešit. Škoda, že to tak hladce nešlo od počátku. A malý tip na závěr: můj údiv a zklamání, že máme poněkud nevyváženou rychlost internetu 130 / 7 rozhodně není tím, že jsem spustil speed test přes Wi-Fi. Ač to možná k technikům do Vodafone nedoputovalo, bezdrát dnes dovede i mnohem rychlejší upload.

Tagy

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Marketing Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

návštěvník

Už spoustu let máme televizi - set top box od UPC, v poslední době je spousta nových kanálů, ale u nás se žádné nové neobjevují, co s tím máme dělat, přeci jen nechceme zůstat jen u toho původního.

návštěvník

Zdravím jen tak přičítám web a našel jsem tuto stránku já jsem všechny uživatele varoval jak na Facebooku Vodafone kde jsem rovněž zablokovaný tak na comunite android tv OS pod níckem Radek Sonyk Andrisek kde jsem lidí upozorňoval že se jde jen těžko dohodnout s Vodafone o přechod služeb UPC do Vodafonu že jim to dělá systém automaticky a není možné do systému nějak zasahovat ani zaměstnanci sami nic nemůžou změnit k lepšímu že všichni si musí projít těmito problémy a hlavně nefungující tv přehrávání méně Vodafon musí dodržet mateřskou Vodafone tv takže v ČR nemůžou do systému nijak ani zasahovat či si něco ve Vodafone tv změnit proto jsem již od začátku migrace přešel ke službě sledovaní tv kterým je Vodafone stále partnerem přes Vodafone galerie

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Nové diskuze
Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru