Jak měřit popularitu autorů článků v Google Analytics

Máte firemní blog nebo provozujete magazín, na který přispívá více autorů? Sledujte jejich popularitu a úspěšnost na základě návštěv jejich článků nebo událostí provedených v jejich článcích. Stačí informace o autorech posílat do Google Analytics.

Posílání informací o autorovi článku je v Google Analytics velmi podobná disciplína jako měření kliknutí na konkrétní tlačítko. Potřebujete pouze jméno autora zobrazené buď přímo na webu nebo minimálně někde v kódu, nastavení vlastní dimenze v Google Analytics a drobné nastavení v Tag Manageru, které vám informace o autorovi do Google Analytics předá.

Posílání informace o autorovi do datové vrstvy v Tag Manageru

Tip: Nechcete autora zobrazovat? Pak jej přidejte do nějakého prvku například do atributu data-autor a v definici proměnné název tohoto atributu uveďte do políčka Název atributu.

Zpracování dat o autorovi v Google Analytics

Jakmile máte v Tag Manageru hotovo, je ještě potřeba provést úpravu v nastavení Google Analytics, aby se vám údaje začaly správně sbírat.

Image
Google Analytics a měření autorů

Tip: Já si v Google Analytics zvykl vytvářet vlastní sbírku s názvem webu, kterého se analytika týká. Ve sbírce mám vždy minimálně jedno téma s názvem Statistiky a do něj ukládám vlastní přehledy. Podrobněji popisuji v prvním článku o GA4 zde na Maxiorlovi, vytvoření vlastního reportu v Google Analytics 4.

Jak vidíte, sledování autorů v Google Analytics je poměrně jednoduchá záležitost, která spíše jen prověří, zda jste nezapomněli základní operace v Tag Manageru. Mně se líbí, že mám ve vlastním přehledu i Počet událostí, ve kterém lze filtrovat například odeslání formulářů, filtrování, stahování souborů nebo třeba kliknutí na tlačítka pro sdílení článků, které jsem si tam doplnil. Mohu tak úspěšnost autorů na webech měřit podle různých kritérií.

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Marketing Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

návštěvník

Dobrý den, děkuji za článek. Přinesl mi nový vhled.
Číslo GA4 mám spolu s celým html kódem vložený přímo v administraci webu - tedy nikoliv přes GTM.
Mám 2 otázky, odpovíte mi, prosím?

1) Pokud budu postupovat podle Vašeho návodu, tedy v GTM vložím své "ID značky", budu musel nastavovat i celý GA4 kód v GTM?

2) V případě nynějšího mého nastavení + dle Vašeho článku - nebudu mít návštěvnost nebo něco jiného 2x?
b/ Stejný dotaz - ale pro bod 1.

3) Nastavení pro měření autorů ale nebude fungovat za rok, že? (blokace Google po nestisknutí cookies lišty)

Děkuji.

Profile picture for user Jan Polzer

Pokud GA4 máte přímo na webu bez GTM, pak je potřeba upravit měřicí kód tak, aby posílal informaci o autorovi přímo z webu, zkuste vygooglovat práci se značkou gtag. Akorát se bojím, že to nepůjde ruku v ruce s tím, že jste jen zadal měřicí číslo a zbytek nechal na redakčním systému.

Co se týče cookies, teď byste to měl také už mít ošetřené, to nemá nic společného s cookies třetí strany, které končí v Chrome od začátku příštího roku.

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Nové diskuze
Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru