Na oficiálním blogu inženýři Googlu uvádí, že jde o největší změny od představení enginu Caffeine na počátku roku 2010. Pro koncového uživatele změny znamenají to, že dosáhne více personalizovaných a komplexních výsledků hledání. Například uživatelé se mohou při hledání blízké půjčovny aut zeptat "Kde je nejbližší půjčovna aut?" namísto nutnosti vložení "půjčovna auto (PSČ)". Google nyní také zvládne srovnávací otázky typu: "Co je pro mne lepší - olivový olej nebo máslo?"
Nový algoritmus byl potichu implementován před měsícem a v současné době je již dostupný pro 90 % uživatelů Googlu na světě. Algoritmus označovaný jako Hummingbird podle inženýrů také čte odlišně webové stránky a snaží se co nejlépe pochopit, co je na nich napsáno. Na oficiálním blogu se však bohužel neobjevilo více technických podrobností o tom, jak Hummingbird funguje.
Zdroj: Techspot
Bývalý redaktor Maxiorla. Pokrýval novinky z oblasti IT a napsal také řadu návodů. Momentálně se věnuje jiné činnosti.
By mě zajímalo, je tu někdo, kdo podobné dotazy využívá? Já prostě píšu do Google jenom podstatná jména toho, co hledám.