"Abychom mohli i nadále pokračovat ve vývoji Firefoxu tak, jak doposud, potřebujeme další příjmy," uvedla šéfka Mozilly Mitchell Bakerová. Mozilla minulý týden představila myšlenku, podle které by se na hlavní obrazovce prohlížeče vedle malých ikon oblíbených webových stránek zobrazovaly také reklamy. Jak dodala Bakerová, k financování dalšího vývoje prohlížeče tak, aby byl schopný obstát v tvrdé konkurenci, jsou prostře třeba další finanční prostředky.
K zobrazování reklamy mají být (zpočátku) využívány tři z devíti ikonek na hlavní stránce prohlížeče. Tyto reklamy se nebudou zobrazovat napořád - zmizí během třiceti dnů poté, co uživatel projde dostatečné množství webů tak, aby odkazy na tyto weby nahradily reklamy. Mozilla jednoduše potřebuje diverzifikovat zdroje svých příjmů - 88 % jejích příjmů v minulém roce plynulo díky partnerství uzavřeném s Googlem, v rámci kterého je Google nastaven v prohlížeči jako výchozí vyhledávač.
Zdroj: PCW
Bývalý redaktor Maxiorla. Pokrýval novinky z oblasti IT a napsal také řadu návodů. Momentálně se věnuje jiné činnosti.
Komentáře k článku
Komentáře

Mě taky štve Firefox čím dál více, hlavně kvůli rychlosti. Stále častěji proto spouštím Chrome a na OS X Safari.
Taky mi přijde nesmyslná honba za čísly verzí, za chvíli tu bude Firefox 127...
Starší verze Firefoxu mi přijde jako lepší. Pořád používám 16.0 a mám i odložené instalačky, takže ať si ty nové verze... To už bez reklamy fakt nic nepůjde?