S oznámením přišly organizace Advertising Bureau (IAB) a Association of National Advertisers (ANA), podle kterých je rozhodnutí Mozilly "nebezpečné a velmi zneklidňující." Dan Jaffe z ANA odmítl, že by výroky jeho organizace byly koordinované s IAB, i když oba subjekty přišly se velmi podobným prohlášením ve stejný den. Krok Mozilly údajně ohrozí malé firmy a uživatelé kvůli němu budou mít na internetu menší možnost výběru. "Pokud Mozilla dostojí svému slovu, každý uživatel na internetu tím utrpí," řekl Randall Rothenberg z IAB. "Všichni ztratíme možnost monitorovat a chránit své soukromí."
Podle expertů blokování cookies uživatele opravdu ochudí o možnost vybrat si, jaké reklamy se jim budou zobrazovat a doplatí na to i malé firmy a jejich webové stránky. I když Firefox není nejpopulárnější prohlížeč na světě, využívá jej pětina uživatelů. Mozilla plánuje automaticky blokovat cookies od třetích stran od června. V důsledku toho se uživatelům podle vyjádření ANA a IAB bude zobrazovat více reklam a tyto reklamy navíc uživatele nebudou vůbec zajímat.
Zdroj: PCW
Bývalý redaktor Maxiorla. Pokrýval novinky z oblasti IT a napsal také řadu návodů. Momentálně se věnuje jiné činnosti.
Přidat komentář