Populární přídavek pro prohlížeče s názvem Ghostery blokuje kód umístěný na webových stránkách, pomocí kterého tvůrci webů sledují chování uživatelů a chrání tak soukromí. Někteří uživatelé Ghostery považují za nezbytnost. Server MIT Technology Review však nyní přišel se zjištěním, podle kterého společnost Evidon, jež za Ghostery stojí, prodává data tímto plug-inem sesbíraná zadavatelům reklam. Zde je nutné podotknout, že Ghostery uživatelům umožňuje sdílení informací zakázat a podle šéfa Evidonu Scotta Meyera neexistuje žádný konflikt mezi dvěma rolemi, které jeho firma plní: na jednu stranu pomáhá uživatelům skrýt se před zadavateli reklamy a na straně druhé informace o chování uživatelů prodává.
Evidon svým klientům prodává dvě služby. První umožňuje provozovatelům stránek sledovat, odkud přichází nejvíce trafficu a jaký vliv tento má na dobu načítání stránek. Druhá pak zadavatelům reklamy poskytuje statistiky a chování uživatelů. Evidon se brání tím, že většinu svých dat prodává firmám, které jsou součástí programu AdChoices a zavázaly se k tomu, že uživatelům vždy umožní vyhnout se sledování z jejich strany pomocí technologie Do Not Track. I tak však stojí dvojí přístup Evidonu za zamyšlení.
Zdroj: Techspot
Bývalý redaktor Maxiorla. Pokrýval novinky z oblasti IT a napsal také řadu návodů. Momentálně se věnuje jiné činnosti.
Přidat komentář