Průzkum probíhal mezi 12 tisíci americkými businessmany. Hodnotící kritéria jsou celkem čtyři, nejdůležitější je „familiárnost“ značky, jakmile je značka dostatečně známá, hodnotí se další kritéria: celková reputace, schopnosti managementu a investiční potenciál. Ačkoli je značka Microsoft stále velmi uznávaná, je u všech kritériích patrný určitý pokles.
Průzkum zahrnuje přes 1200 firem z 50 různých odvětví. V odvětví zaměřeném na informatiku se Microsoft stále drží na první příčce, druhá je podle průzkumu společnost IBM a třetí těsně Toshiba. „Je těžké spekulovat, co stojí za neúspěchem Microsoftu. Je možné, že za ním stojí váhavý nástup Windows Vista,“ tvrdí James Gregory - CEO CoreBrandu.
Zdroj: washingtonpost.com
Bývalý novinkář na Maxiorlovi. Dnes se věnuje vlastním projektům.
Komentáře k článku
Komentáře
Já tedy nejsem horlivý zastánce MS a s některými jejich praktikami, nebo podmínkami bych také nesouhlasil, či polemizoval, ale pro mě osobně je značka Microsoft stále - alespoň v určitých věcech - důvěryhodná. Například - ať si kdo chce, co chce říká - tak podle mého názoru se produkty MS s každou verzí zlepšují, včetně Visty. To neznamená, že by Vista nebyla náročnější, možná pomalejší, ne tak odladěná, atd., ale to beru jako jistou daň novým a užitečným technologiím, které obsahuje.
Jsem rád za konkurenční prostředí, za Linux i Open Source a věci okolo toho, ale MS bych do kytek neposílal. Spíše věřím, že se mu podaří napravit některé chyby z minulosti a já budu moci dál používat produkty, které mi osobně vyhovují.
V IT kopíruje každý od každého, i když se všichni tváří, že oni jsou lídři, kdo s nápady přichází a rozvíjí je, takže ani to kopírování bych neměl MS za zlé. Jiní zase kopírovali a kopírují od MS...
S Jamesem bych souhlasil. Pokud MS nebude vystupovat suveréně a říkat "Máme novej hrubej a boží OS - Vista" i když to třeba nebude pravda ( od toho tady jsou SP :-) tak si lidi řeknou, že už jim to nějak nejde, už to není co to bejvávalo, starý dobrý xpéčka. Prostě si řeknou že MS jde do kytek.