Kolik je člověk ochoten zaplatit za online obsah?

Reklama

Ačkoliv je průměrný uživatel internetu zvyklý na to, že má drtivou většinu obsahu zdarma (erotiku vynechejme), blíží se doba, kdy stále více webů bude požadovat poplatky.

Jaká jsou dnes fakta? Uživatelé vyžadují jen to nejlepší, nejlépe zdarma a přitom jim není hloupé nadávat autorovi článku za každý překlep v recenzi psané někdy do 5 h ráno, jako by to byla z jeho strany konspirace. Trochu to připomíná přísloví o darovaném koni a koukání na zuby. Jinými slovy, průměrný našinec chce zdarma prvotřídní obsah, ovšem neplatil by za něj. Je také jistě zajímavé že nikde jinde se takto automaticky obsah zdarma neočekává - třeba v knihkupectví, prodejně CD či divadle. Řekněme ale čistě hypoteticky, že se bude za obsah platit, kolik jsou poté lidé ochotni dát?

Jistý zahraniční blogger provedl na toto téma menší průzkum a zjistil následující: Lidé jsou ochotni dát za opravdu dobrý obsah cca 15-20 USD měsíčně až 30-40 USD ročně. Třeba takový Wall Stret Journal přijde v online verzi ročně na 155 USD. Pokud jde o digitální verze multimédií, tak zde se navrhovaná cena točí okolo hranice cca o 20-30 % nižší, nežli jsou fyzické verze produktů (CD vs MP3 atd.).

Zdroj: BetaNews

Tagy: 

Reklama

Přidat komentář