Jaká jsou dnes fakta? Uživatelé vyžadují jen to nejlepší, nejlépe zdarma a přitom jim není hloupé nadávat autorovi článku za každý překlep v recenzi psané někdy do 5 h ráno, jako by to byla z jeho strany konspirace. Trochu to připomíná přísloví o darovaném koni a koukání na zuby. Jinými slovy, průměrný našinec chce zdarma prvotřídní obsah, ovšem neplatil by za něj. Je také jistě zajímavé že nikde jinde se takto automaticky obsah zdarma neočekává - třeba v knihkupectví, prodejně CD či divadle. Řekněme ale čistě hypoteticky, že se bude za obsah platit, kolik jsou poté lidé ochotni dát?
Jistý zahraniční blogger provedl na toto téma menší průzkum a zjistil následující: Lidé jsou ochotni dát za opravdu dobrý obsah cca 15-20 USD měsíčně až 30-40 USD ročně. Třeba takový Wall Stret Journal přijde v online verzi ročně na 155 USD. Pokud jde o digitální verze multimédií, tak zde se navrhovaná cena točí okolo hranice cca o 20-30 % nižší, nežli jsou fyzické verze produktů (CD vs MP3 atd.).
Zdroj: BetaNews
Bývalý redaktor Maxiorla. Pravidelně čtenáře zásoboval novinkami ze světa IT.
Přidat komentář