Když se podíváme na graf vyjadřující globální podíl jednotlivých zaměření spamu, zjistíme, že největší úspěch má stále spam nabízející nejrůznější produkty (26%), následuje spam zaměřený na Internet (nabídka hostingu, reklamy,...) s 23%, zdraví (léky, léčba) s 12%, finančnictví (nemovitosti, půjčky,...) s 10%, poté následují klasické podvodné spamy (investice v Nigérii, letadla a pyramidy) s 9% zastoupením, na zábavu (kasina, dovolená,...) se zaměřuje 8% spamu a po 6% získaly e-maily se sexuální tématikou a klasické phishingové spamy (například i spamy snažící se získat přístupové údaje do ČS, a.s.).
Nejoblíbenějšími tématy spamerů v únoru byly závody o Bílý dům v USA, nepravá videa celebrit a v neposlední řadě různé významné dny (sv. Valentýn, Mezinárodní den žen a v USA President's Day či Super Bowl)...
Zdroj: Symantec Corp.
Bývalý novinkář na Maxiorlovi. Dnes se věnuje vlastním projektům.
Přidat komentář