Jak si vedl spam v únoru 2008

Firma Symantec včera vydala měsíční oběžník s nejrůznějšími statistikami o spamu, tentokrát z druhého měsíce tohoto roku. V únoru tvořil spam 78,5% veškeré pošty, pro srovnání v první polovině roku 2007 to bylo jen 61%…

Reklama

Jak si vedl spam v únoru 2008

Když se podíváme na graf vyjadřující globální podíl jednotlivých zaměření spamu, zjistíme, že největší úspěch má stále spam nabízející nejrůznější produkty (26%), následuje spam zaměřený na Internet (nabídka hostingu, reklamy,…) s 23%, zdraví (léky, léčba) s 12%, finančnictví (nemovitosti, půjčky,…) s 10%, poté následují klasické podvodné spamy (investice v Nigérii, letadla a pyramidy) s 9% zastoupením, na zábavu (kasina, dovolená,…) se zaměřuje 8% spamu a po 6% získaly e-maily se sexuální tématikou a klasické phishingové spamy (například i spamy snažící se získat přístupové údaje do ČS, a.s.).

Nejoblíbenějšími tématy spamerů v únoru byly závody o Bílý dům v USA, nepravá videa celebrit a v neposlední řadě různé významné dny (sv. Valentýn, Mezinárodní den žen a v USA President’s Day či Super Bowl)…

Zdroj: Symantec Corp.

Reklama

Přidat komentář