Google a Yahoo budou sdílet reklamní prostor

Dva světoví lídři ve vyhledávání - Google a Yahoo oznámili dvoutýdenní experiment, při kterém budou sdílet své reklamní prostory. V průběhu experimentu budou na 3 % stránky Yahoo s výsledky vyhledávání zobrazeny reklamy Googlu. Analytici předpokládají, že účelem tohoto kroku je ještě více ohrozit Microsoft, který nedávno nabídl za Yahoo 44,6 miliard dolarů.

Reklama

Microsoft takové spojení kritizuje a tvrdí, že není v zájmu uživatelů obou služeb. Dle slov Brada Smitha, vedoucího konzultanta Microsoftu, by spojení Google a Yahoo vedlo k ovládnutí 90% trhu, což by učinilo trh mnohem méně konkurenceschopným. Yahoo naopak oponuje tím, že toto spojení nutně neznamená to, že Yahoo bude v budoucnu spolupracovat pouze s Googlem. Akcie Yahoo na tento krok reagovaly 7% růstem.

Microsoft také diskutuje se společností News Corp o společné nabídce za vyhledávač Yahoo. Došlo by tak ke kombinaci tří nejnavštěvovanějších stránek: MSN.com, Yahoo a MySpace. V souvislosti s nabídkou za Microsoft se vyplatí zmínit, že Steve Ballmer tuto sobotu dal Yahoo třítýdenní ultimátum, po kterém se současná nabídka Microsoftu může radikálně snížit.

Reklama

Přidat komentář