Sám jsem nedávno uvažoval nad tím, proč v místní pobočce zavedli lístkový systém a nenastavili jej tak, aby skutečně sloužil zákazníkům. Lístkové systémy slouží k tomu, abychom se dozvěděli, kolik lidí je před námi, a případně se mohli na chviličku vzdálit, případně se někde v klidu posadit a nečekat ve frontě (když už tedy hodinové fronty musí být). Když jdu v Brně na nějaký úřad, uvidím na lístečku buď kolik lidí je přede mnou, případně poznám podle číslování, za jak dlouho asi budu na řadě. Na poště Brno Bystrc (635 00) však tato čísla asi vytváří generátor náhodných čísel. Jinak si neumím vysvětlit, proč v číslech není žádný rozumný ani nerozumný systém. Takto je člověk odsouzen k tomu, aby 57 minut čekal na odbavení asi pěti nebo šesti lidí, kteří přišli před ním. Rychlost je to úchvatná, co říkáte?
Ale zpět k bezpečnostnímu riziku. Tomáš Halada dnes upozornil na svůj článek, kde popisuje své zkušenosti s vystavováním průkazek příjemce, které slouží především ve firmách k tomu, aby zásilky mohli vyzvedávat zaměstnanci. Určitě si jeho povídání přečtěte.
Zde ještě najdete malou rekapitulaci mých článků o České poště:
- Jste spokojeni se službami České pošty? (anketa)
- Ignorantství České pošty nezná mezí
- Česká pošta, fronty, zmatek a trhání lístečků
Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu. Web Development Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz.
Komentáře k článku
Komentáře

Snaha o reprezentativní obálky je naprosto zbytečná, protože než projdou kolečkem České pošty, stejně reprezentativně vypadat nebudou ;-)
Jan Polzer, Maxiorel.cz,
Archiv Screenshotů
Vždycky když vstoupím do prostoru pošty, cestuji časem. Atmosféra vskutku předrevoluční... Když pominu, že lístkový systém není správně nastaven a pošle jednoho klienta do 2 okýnek zárověň, vadí mi hlavně základní věci:
Příhoda č.1 (pošta v místě mého bydliště)
Dobrý den, potřeboval bych obálku - nemáme.
Co prosím? Teď jsem Vám asi nerozumněl. Potřeboval bych poslat 3 papíry A4 a potřebuji obálku. - No my tu ale už žádný nemáme. Zajděte si na hlavní poštu.
Příhoda č. 2 (Hlavní pošta)
Já: Dobrý den, na mé poště mi řekli, že nemají už obálky, a poslali mně sem, že prý budete mít.
Pošta: Jo, a kolik chcete?
Já: No když už jsem tu.. tak mi dejte celý balení
Pošta: 50ks ?
Já: Ano, vezmu si těch 50ks.
Pošta: Pán vyndá neskutečně zmuchlaný štos papírů - 50ks obálek - všechny mají shrnutý roh - fakt hodně.
Já: No, promiňte, ale nemáte nějaké jiné? Tyhle jsou.. no, nereprezentativní :)
Pošta: No .. oni nám to takhle doručili...
Já: Takhle vám to doručila česká pošta? Zmuchlané?
Pošta: Nó, no já vim, je to blbý no, ale vobálky jsou v pořádku, akorát trochu zmuchalaný.. No ale jestli chcete, tak v Prioru v papírnictví mají taky obálky.
Já: Děkuji, zajdu do Prioru.
Česká Pošta má teď jiné artikly - stírací losy, pojištění, spoření, bulvární časopisy, ... nějaký obálky, pche, kde si myslíte že jste??