Zpětné odkazy, Slink a mé zkušenosti

Když jsem nedávno přemýšlel, jak na Maxiorlovi získat jiný příjem než z reklamy AdSense, rozhodl jsem se využít službu Slink.cz a prodat místo pro sedm odkazů ze svého webu. Bohužel musím říct, že zkušenosti se službou Slink.cz jsou spíše negativní, a to od prvopočátku, kdy jsem se u nich zaregistroval. Možná není důvod, aby provozovatelé Slinku dodrželi, co slibují na svém webu, možná je běžné nekomunikovat s uživatelem, dost možná, že jsem jednoduše příliš náročný…

Služba Slink.cz umožňuje zaregistrovat vaše webové stránky, na které posléze umístí několik odkazů, za které dostanete zaplaceno. Podmínkou pro úspěšnou registraci vašeho webu je hodnota PageRenk alespoň čtyři a výše. Při registraci si stanovujete minimální cenu, kterou budete za umístění odkazu na jeden měsíc požadovat. Provozovatelé pak vaše stránky prohlédnou, určí skutečnou cenu a váš web se objeví v jejich seznamu.

Termíny jen na oko?

Celý proces registrace by měl proběhnout během 24 hodin a o výsledku byste měli být informováni. Není tu sice ani slovo o e-mailu, takže bych se neměl divit, že jsem o úspěšné registraci nebyl e-mailem informován. Ale provozovatelé nedodrželi těch 24 hodin. Místo toho trvalo schválení více jak týden. No nevadí.

Přidal jsem vygenerovaný kód na svůj web, chvíli se zobrazoval testovací odkaz (také o něco déle, než je popisováno), po nějaké době zmizel a nedávno se objevil první koupený odkaz. Očekávání, že prostor pro odkazy bude prodán během pár dnů, bylo asi naivní, vzhledem k tomu, že Slink.cz je poměrně nová, a troufnu si tvrdit, že ještě málo známá, služba. Ale nakonec se jeden koupený odkaz objevil. Co mi vadí?

Dodržíme obchodní podmínky?

[adsense:250x250:1:2]

V obchodních podmínkách Slinku je mimo jiné uvedeno, že „V případě, že si kupující objedná zobrazování svého odkazu na Vašem webu, včas Vás informujeme mailem.“ Žádný takový e-mail nedorazil, nicméně vzhledem k tomu, že Slink mám jenom na jednom webu, koupeného odkazu jsem si všiml. Takže okamžitě jsem otevřel administraci Slinku, abych se podíval, kolik mi to vydělalo. Cenu za umístění odkazu samozřejmě znám, otázka je, na jak dlouho si jej klient Slinku zaplatil. To se bohužel nikde nedozvím, ba co hůř. Stav konta mi vytrvale ukazuje nulu. Jsem moc náročný? Zeptám se provozovatele.

V úterý, 14. 8. jsem tedy odeslal e-mail na kontaktní adresu uvedenou na webu Slinku. Dosud nezareagoval, což je tedy pro celý Slink typické. Dost možná, že je na dovolené, ovšem jeho příspěvky v některých diskuzích to vylučují. Uvažuju o zrušení registrace u Slinku, nicméně na druhou stranu mi to přijde nefér vůči tomu, kdo si zobrazování placeného odkazu na Maxiorlovi objednal.

Vlastní počin nebo kopie?

Pokud jste se někdy nákupem a prodejem placených odkazů již zabývali, určitě jste narazili na web Text Link Ads. Tato zahraniční služba na rozdíl od českého Slinku funguje spolehlivě a bez problémů (alespoň podle mých zkušeností). Při pohledu na vzhled obou stránek se nabízí otázka, zda inspirace zahraničním serverem nebyla pro tvůrce Slinku více než silná… Přeci jen obojí vypadá více než podobně, celý systém registrace a vytváření kódu je skoro do detailu stejný. Zajímavé.

Text Link Ads
 
Slink.cz
 
Text Link Ads a Slink.cz – opisování nebo inspirace?

Rovněž zajímavé mi připadne logo a název Slinku. Podobnost se službami serveru Seznam.cz čistě náhodná? Provázanost se Seznamem tu asi žádná není, spíše jde o to, že název Slink vzbuzuje dojem, že za ním Seznam stojí a Slink tak chce získat na serióznosti.

Moje rada na závěr

Chcete-li prodávat odkazy na svém webu, dělejte to přímo, v případě cizojazyčného webu pak přes Text Link Ads. Slink nemá dostatečně rozsáhlý katalog, aby přilákal větší počet inzerentů, takže vám ani nepomůže, když budete v jeho katalogu jako jediní v některé sekci. Navíc při přímém prodeji se nebudete muset dělit o 25 % (u Slinku) nebo o 50 % (u TLA) ze zisku z prodeje odkazu.

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Marketing Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

návštěvník

Chtěl bych se zeptat kolik Vám vydělá měsíčně reklama AdSense.
Rozhodl jsem se jí aplikovat na některé své weby.

Samozřejmě pochopím, pokud nebudete tyto informace chtít zveřejnit.
Jsem jen lidsky zvědavý - abych věděl s čím se dá v budoucnu třeba počítat u mých webů.

Díky :)

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Poslední komentáře
Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru