Google Alerts je fajn pomůcka pro sledování konkurence i zmínek o vás

Jak sledujete informace o tom, co vás zajímá? Bezpochyby používáte RSS, případně sledujete různé profily na sociálních sítích. Jak ale sledovat, kde všude se píše o vaší firmě? Jak sledovat nové konkurenty, kteří se objeví na webu? Pomůže vám s tím trochu opomíjená služba Google Alerts.

V české verzi Upozornění Google, v anglické a možná i v Česku používanější Google Alerts, je užitečný nástroj, který vám ve stanovaném intervalu pošle upozornění na nové webové stránky, které obsahují zadaný výraz. Velice jednoduše tak můžete sledovat, kdy a kde se na internetu objeví nové texty o tom, co vás zajímá.

Google Alerts je tak skvělý nástroj pro egomaniaky, kteří nechtějí přijít o žádnou příležitost si o sobě někde přečíst a v případě, že nejsou vylíčeni v pěkných barvách, se i hájit. Stejně tak lze Google Alerts použít k upozorňování na nové konkurenty na webu. Řekněme, že nabízíte servis PC v Jihlavě. Jednoho dne se objeví konkurent, který začne dělat totéž a vystaví to na webu. Nebylo by fajn, kdyby vám přišlo upozornění, že se na webu objevila nová stránka s klíčovým výrazem servis PC Jihlava?

Dalším možným využitím Google Alerts je prostě nechat si zasílat upozornění na zajímavý obsah věnovaný natolik specifickému tématu, že o něm není žádný web, ale čas od času se o něm píše na různých magazínech. Takže nemáte možnost sledovat jedno konkrétní RSS nějakého specializovaného webu. Jistě přijdete i další využití, kde se vám Google Alerts bude hodit.

V rámci této služby si můžete určit, které oblasti internetu bude Google Alerts při upozorňování na zadané klíčové slovo brát v potaz. Můžete tedy prohledávat český web nebo zahraniční, určitou lokalitu, nebo jen některé obsahové zdroje.

Je pravda, že Google Alerts nejsou žádnou novinkou a možná (či spíše zcela určitě) jste o nich někde již četli. Ale třeba jste je zatím nevyzkoušeli. Já jsem je na světlo vytáhl z prostého důvodu – minulý týden Google aktualizoval uživatelské rozhraní této služby, takže se nyní o něco lépe ovládá.

Jak začít s Google Alerts

Již hotová pravidla lze samozřejmě upravovat nebo mazat, stačí v seznamu pod zadávacím políčkem klepnout na tlačítko s příslušným symbolem. Pokud by vám náhodou ani jednou za nastavený interval žádné upozornění nepřišlo, prohlédněte si spamovou schránku, ale jinak nezoufejte. Je možné, že se zkrátka pro zadaný výraz na internetu nic nového neobjevilo.

Google Alerts

Jedna věc mi na Google Alerts možná trošku vadí. Je škoda, že nelze nastavit čas, kdy vám upozornění přijdou. Čas jejich odeslání obvykle odpovídá tomu, kdy jste pravidlo do Google Alerts zadali.

Tagy

Buďme ve spojení, přihlaste se k newsletteru

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracováním osobních údajů. 
Více informací v Ochrana osobních údajů.

Autor článku: Jan Polzer

Tvůrce webů z Brna se specializací na Drupal, WordPress a Symfony. Acquia Certified Developer & Site Builder. Autor několika knih o Drupalu.
Marketing Director v Lesensky.cz. Ve volných chvílích podnikám výlety na souši i po vodě. Více se dozvíte na polzer.cz a mém LinkedIn profilu.

Komentáře k článku

Přidat komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s podmínkami Ochrany osobních údajů

reklama
Moje kniha o CMS Drupal

 

Kniha 333 tipů a triků pro Drupal 9


Více na KnihyPolzer.cz

Sledujte Maxiorla na Facebooku

Maxiorel na Facebooku

Poslední komentáře
Nové diskuze
Hosting pro Drupal a WordPress

Hledáte český webhosting vhodný nejenom pro redakční systém Drupal? Tak vyzkoušejte Webhosting C4 za 1200 Kč na rok s doménou v ceně, 20 GB prostoru a automatické navyšováním o 2 GB každý rok. Podrobnosti zde.

@maxiorel na Twitteru

Maxiorel na Twitteru